Nagelbloggar

Jag fick en förfrågan om att tipsa om lite bloggar som handlar om nail art, så här kommer en lista på alla nagelrelaterade bloggar jag följer. Vissa av dem uppdateras inte så ofta längre, men det är ju alltid kul att kolla arkivet också. Här kommer de i bokstavsordning. :)

Andayn Nails

ART OF NAIL

artnail

coated

crazynails

Dann!y

Doo polishing

FAB UR NAILS

fuck yeah nail art!

Hattis Nail Art

http://iheartnailart.tumblr.com

jjuliees

justnailit

lackat

lillasystersnaglar

Made with love

http://naglar.devote.se

Nail Art World

Nail Nerd

Nailcreations

nailsbyelin

NAILTASTIC

Perfection is boring

Preposterously's Nail Blog

Robin Moses

Tartofraises

The Polished Perfectionist

Yannails

Säg till om jag råkat fellänka, och hoppas att de här kan vara till lite glädje för er. Mina stackars naglar börjar se riktigt slitna ut nu, men vi får se om jag hinner och orkar göra något åt dem innan midsommar. Vi har riktigt flyttkaos här hemma nu, massa kartonger överallt, och jag går runt med ångest över att behöva flytta ifrån min fina sambo. Men happy thoughts: man ska tänka på de bra sakerna, som hur ofta jag kommer kunna träffa mina brorsbarn och att jag får träffa alla mina gamla vänner igen. Och gosa med katterna hemma. :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tänk den som ändå kunde få hamna med på den listan. ;)

Svar: Haha, fortsätt jobba på, du är på god väg :) Du gör fina naglar, men tänk t.ex. på att alltid försöka ta bilder i bra ljus så att man verkligen ser hur det ser ut, att ta bilder utomhus t.ex. gör färgerna skarpa: det är sånt som kan få folk att stanna kvar på din blogg och vilja titta vidare. Kika gärna på hur andra nagelbloggare komponerar sina bilder också, småsaker som ur vilken vinkel de tar bilder osv. Och ta MÅNGA bilder i olika vinklar och på olika avstånd. Om du vill kunna ta skarpa närbilder kan du kolla om din kamera har en inställning som kallas för "macro", den brukar ha en ikon som en liten tulpan och gör att kameran fokuserar närmare objektivet. Detta är sånt som har hjälpt mig att förbättra min blogg mycket från hur jag gjorde när jag startade den, så hoppas att det hjälper dig också :) Keep up the good work!
Honmednaglarna

2012-06-19 @ 11:40:35
URL: http://drops-of-color.blogspot.com
Postat av: Jossan

Åh toppen, gud så snällt, tack!! =) La till varenda en på min bloglovinlista och ska ta mig en ordentlig titt på alla ^^, lillasystersnaglar är lösenordsskyddad och perfectionisboring likaså, annars funkade alla länkar, tack!!!

Svar: Vassegod ^^ Okej, jag ska titta på de två och kolla om jag gjort något fel eller om de har lagt till lösenord på sina bloggar :)
Honmednaglarna

2012-06-19 @ 13:03:39
URL: http://nagelsystrar.blogg.se
Postat av: Lovisa

Tack för den listan, nu har jag något att göra ikväll;)

2012-06-19 @ 17:08:04
URL: http://lollipopsnails.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0