Love Letter

Eftersom det är alla hjärtans dag idag ville jag göra en alla hjärtans dag-design. Gjorde den egentligen i söndags kväll när jag kom hem, men ni vet hur det är med ljuset och jobb.

Bättre bilder och tutorial på den förra designen ska vi bara inte tala om, jag ska sluta lova sånna saker för det kommer alltid något annat i vägen..

Här kommer den nya i alla fall. Ett kärleksbrev. :)









Tja, det är förstås inte ett kärleksbrev på riktigt. Det är egentligen bara lite svart kladd som skulle kunna se ut som text om man har lite fantasi. :) Först tänkte jag göra det på riktigt dock. Skrev ett litet kärleksbrev till min pojkvän som jag prövade att föra över på naglarna med sprit, som man kan göra med tidningspapper, men det funkade inte när man hade skrivit ut det på datorn - googla på "tidningsnaglar" så får ni säkert fram ett par träffar om det om ni inte vet hur det går till.

I alla fall. Den fina gröna basfärgen är 729 Marzipan från Isadora. Tyckte det var lite roligare med grön bakgrund än vit, även om det skulle föreställa ett kärleksbrev. Man kan ju ändå skriva på grönt papper om man vill. ;) Den rosa är också från Isadora och heter 617 Dolce Vita, en riktigt snygg färg som jag nog kommer swatcha snart. Köpte båda dessa lacken, från Isadoras nya vårkollektion, i fredags när jag hade kommit hem till Karlskrona och var och handlade med mor. Kunde inte låta bli. Fick dessutom ett armband och en nail art-pensel på köpet; inte för att jag behövde något av det, men ändå. När jag nu ändå köpte två lack så... Den svarta är min gamla vanliga från Kubiss, nr 25, som för övrigt börjar ta slut. Behöver köpa en ny svart snart.

För alla er som är sugna på att börja med nail art kan jag alltså tipsa om att Isadora nu säljer en nail art-pensel. Verkar som att nail art börjar bli poppis. :)

För övrigt är jag jättenöjd med denna designen. Glad alla hjärtans-dag allihop! :D

Kommentarer
Postat av: Carro Naglar

sv: Tack för tipset! Jag köpte faktiskt depends lagningskit när nageln jag nämner gick av och det fungerar väl helt okej. Jag har då en ganska rejäl spricka så borde egentligen byta var tredje dag, men klarar mig längre genom att tejpa nageln också, behöver bara byta ca en gång i veckan då ;)

2012-02-14 @ 23:04:08
URL: http://www.naglar.devote.se
Postat av: Nail Nerd

These look fantastic, I love it! The green and the pink and just divine together -- happy hearts day! :)

2012-02-15 @ 00:40:15
URL: http://nailnerd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0