It's a Disease

God kväll mina vänner. Idag hade jag sovmorgon, eftersom vi skulle på årsmöte i en av lokalföreningarna på kvällen. Kände inte att jag ville köra en 12-timmarsdag igen, som i måndags när jag började kl 9 och jobbade till 21 (slutade tidigare igår som kompensation för det dock). Så i morse tog jag tillfället i akt att måla om naglarna, eftersom blommorna sen helgen hade börjat flagna och jag ändå tröttnat på den.

Här är dagens design:







Blev inte direkt jättenöjd med den. Blev lite tråkig tycker jag faktiskt. Inte tillräckligt iögonfallande. Min sambo tyckte det såg inte lite som någon sjukdom på naglarna, och jag kan inte helt säga emot. Därav titeln, It's a Disease, som givetvis också refererar till mitt närmast sjukliga behov av att måla naglarna och köpa nya nagellack. Har ganska många kompisar som brukar skoja om att de ska skicka mig på avvänjning.

Jag har i alla fall som ni säkert förstår svampat fram den här designen. Först grundade jag med mitt lätt vit-tonade baslack Seche Base. Egentligen köpte jag bara fel när jag köpte det; skulle ju haft ett vanligt transparent hade jag tänkt, men flaskorna låg i kartonger, så jag tog den som lät som ett bra baslack, vilket då i mina öron var Seche BASE. Men tji fick jag. I detta fallet är det ju dock bra, eftersom mina naglar är ganska missfärgade och man inte vill att det ska synas när man gör sånna här french-baserade naglar. Jag började med att svampa på Isadoras 629 Icy Purple på ungefär halva nageln. Sedan tog jag ett rosa-lila lack nr 66 från Kubiss och svampade på även det, på nästan halva nageln. Sedan Icy Purple en gång till, fast mest bara precis ute på tippen. Sen plockade jag så klart fram min trogna vita two way-penna från Rio och målade lite vita streck. Längs med strecken drog jag sen med smalt silverglitterlack från Nail Star.

Får se om det blir någon tutorial på denna. Kommer troligtvis inte hinna innan jag byter... :/

Kommentarer
Postat av: Carro Naglar

sv: Det låter som en bra tanke :) Jaha, jo det har en activator spray. Jag ska lägga upp en tutorial till hur man använder lagningskitet när det är klart, då kan du se om det fungerar på samma sätt som förut eller som när du lagade naglarna :)

2012-02-27 @ 15:47:42
URL: http://www.naglar.devote.se
Postat av: Amanda

Hej :D



Jag tycker du är jätteduktig. Jag är sämst på naglar.

Kan du ge mig några tips tror du? :D

Det skulle vara jättesnällt!

Och har du några nagelpennor? Vart köper du dem isf? ;)

2012-02-28 @ 18:50:03
URL: http://laalaa.devote.se
Postat av: Amanda

Heej igen!

Tack för att du svarade! Jag tycker fortfarande att du är bäst och om du vill så kan du komma med fler tips hela tiden. Tack så mkt!!<3 :D

2012-03-08 @ 09:46:53
URL: http://laalaa.devote.se
Postat av: Nail Nerd

This 100% makes me think of woodland fairies getting up to great mischief somewhere, with tons of organza and glitter -- gorgeous. :)

2012-03-11 @ 22:23:36
URL: http://nailnerd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0