H&M Rising Sun

God kväll mina vänner! Den här gången har jag prövat att göra nail art med servetter!
 
 
 
Jag får väl säga att jag blev lite mittimellan-nöjd med resultatet. Det ser snyggare ut på lite längre avstånd, och jag misstänker att det hade passat bättre med en annan bakgrundsfärg. Denna gula (Rising Sun från H&M) smälter ihop lite för mycket med blommorna. Jag hade tänkt göra en separat swatch på Rising Sun, men orkade inte vänta på att göra mina decoupage-naglar, och jag tycker ändå man ser hur den ser ut här. Gillade dock inte formulan speciellt mycket, rinnig och skir (tre lager, och jag tycker fortfarande inte den täcker helt och hållet) och inte speciellt snabbtorkande. Första H&M-lacket jag stöter på som inte har fantastiska egenskaper. Antar att någon gång ska vara den första... :)
 
Nu kanske ni undrar hur det här med servetterna går till? Jag såg det på en blogg någon gång i våras och blev sjukt sugen på att göra sånt, men det är först nu jag hittat ett par servetter med lämpligt motiv. Och det är ganska enkelt, man klipper helt enkelt ut motivet man vill ha, lägger på lite genomskinligt nagellack på naglarna, och pressar försiktigt dit servett-biten. Sedan är det bara till att försegla med top coat, gärna två eller tre lager så att det verkligen håller. Jag har haft mitt sedan i torsdags nu, och det sitter fortfarande som berget. Det enda ni behöver tänka på är att dela på servetten, så att ni bara använder det mönstrade lagret, annars kommer det bli för tjockt. Tänk också på att basfärgen ni använder kommer lysa igenom och påverka färgerna. Den här tjejen har en riktigt bra tutorial.
 
Min pojkvän tyckte blommorna påminner om Andy Warhol, eftersom de blir lite prickiga. Jag tycker det är lite coolt i alla fall, borde nog pröva den här designen i fler varianter senare. :)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej! Vilka snygga naglar! Rolig teknik, gillade att bakgrundsfärgen lyste igenom så att det blev lite struktur på blommorna!

Svar: Hej, tack! Vilka fina naglar du gör! Enkla med snygga designer, gillar speciellt den med "trådar" av nagellack, det måste jag pröva någon gång! :D
Honmednaglarna

2012-08-15 @ 14:34:10
URL: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0