Are Those For Me?

Idag kommer jag med en mycket vacker fransk manikyr-design som jag målade i lördags. Jag är ju normalt sett inget fan av fransk manikyr eftersom jag tycker det är lite tråkigt (även om det är snyggt), men jag börjar gilla sånna här designer mer och mer. I helgen kände jag absolut för att göra någon form av fransk manikyr, så jag googlade helt enkelt på "french manicure", och hittade en bild med ett par naglar som liknade dessa. Blommorna där var dock 3D gjorda i akryl.













De är faktiskt inte alls speciellt svåra att göra, och jag har tillochmed gjort en tutorial som jag tänkte ladda upp senare. Jag gjorde så klart den franska vita linjen först, med en french liner från Depend (himla fiffig; den funkar i princip som en vanlig tuschpenna, förutom att man pumpar fram färgen, precis som man gör i sånna där silver- och guldpennor). Jag borde nog ha grundat med ett beige nagellack, eftersom man kan ana min vackra missfärgning längst ut, men det är lätt att vara efterklok.

Sedan målade jag blommorna med min röda two way-penna från Rio. Den har jag inte använt riktigt lika ofta som den svarta och vita, så den är inte så ihoptorkad än och funkar alldeles utmärkt. För att blommorna inte skulle bli så endimensionella la jag lite mörk plommonlila (H&M, minns inte namnet) i mitten, och orange (från Stargazer) längst ut på kronbladen. Satte några guldorangea beads i mitten av varje blomma, och målade slutligen svarta stjälkar ut till de röda knopparna. Och så några prickar också, bara för att det var det på originaldesignen som jag kopierade. :)

Som sagt, en tutorial kommer, det är ju inte lätt att hänga med när man bara skriver det så här kanske... :)

Kommentarer
Postat av: kalle

så fina. blir nästan lite rörd ju.

Svar: Haha, mjukis! Fast ja, dessa var grymt snygga. :)
Honmednaglarna

2013-02-19 @ 00:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0