Visningsdesigner 1, 2, 3

Jag lyckades läsa det där kapitlet jag behövde till imorgon, men den där eftermiddags-tröttheten slog till ungefär exakt när jag hade skrivit färdigt föregående inlägg, så jag blev tvungen att sova en stund. När jag hade läst det jag skulle, och lagat mat till min älskade sambo satte jag mig slutligen och kollade på True Blood och indulgade i att måla ett par designer jag varit sugen på hela dagen. ^^

Here they come:





Blixtbild:





Den här gången har jag hämtat inspiration ur verkligheten, nr 1 och nr 2 kom jag på idag när jag var i skolan.

Nr 1: Gick förbi en bröllops/bal/finklädersaffär på väg till lektionen. De brukar alltid ha fancy klänningar och kappor och sånt i skyltfönstret, och byter ganska ofta. En av klänningarna hade en randig tigermönstrad detalj uppe vid bröstet, som fadade ner i brunt har jag för mig... To be honest så minns jag inte så väl hur själva klänningen såg ut, men jag fick direkt upp en bild i huvudet av hur jag ville göra en nageldesign av det. :)

Nr 2 är ett mönster liknande ett jag såg på en sjal som en av mina kurskamrater hade på sig. Tyg är verkligen en snuskigt bra inspirationskälla.

Nr 3 är inspirerad av ett par örhängen jag gjort i glasfusionsteknik. Jag kom visst inte ihåg riktigt exakt hur de där örhängena såg ut medan jag satt och målade nageln, för återgivningen blev inte riktigt samma som örhängena. Men fan rätt nice i alla fall. ^^



Färgerna kanske ni är intresserade av att veta.

På nr 1 har jag basat med China Glazes Classic Camel. Sen svampat på lite rött i form av Ravishing, Dahling, också från China Glaze. Sedan har jag målat svarta tigerränder med svart nail art pen från Rio. Sen svampade jag på ytterligare lite lite Classic Camel och Ravishing, Dahling, för att de svarta ränderna inte skulle bli fullt så framträdande och skarpa.

På nr 2 började jag med att måla ett kors i silver (från Sure Promise two pay pens) mitt på nageln. Sedan la jag basfärg i ett fält i taget; rött är återigen Ravishing, Dahling från China Glaze, den blå är nr 163 In Teal från Claudia, den gröna nr 63 från Viva la Diva och den guldiga nr 141 från Kiko. Sedan målade jag helt enkelt ett blomliknande, växande mönster på nageln, med samma färger, kontrasterande i olika fält. Den guldiga på det röda fältet, den gröna på det blå fältet, den röda på det gröna fältet, och den blå på det guldiga fältet. Kräver lite tålamod och precision, vilket är enklast med en smal pensel. Man behöver ofta måla flera lager, både i fälten och på mönstret, men det beror förstås på vilka färger man använder. Jag har låtit blommönstret fortsätta in i nästa fält, så att det hänger ihop, men det kan man nog göra som man vill. Jag gillade effekten i alla fall. :)

Nr 3 är ganska mycket enklare. Bara basa med en färg, jag har använt nr 382 Electric Blue från Gallery Colours. Sedan har jag lagt på en rand i skimrande, holografiskt silver vertikalt mitt på nageln: Color Clubs nr 850 Worth the Risque. Horisontellt på det silvriga har jag målat svarta ränder med two way pen från Rio.



Phew. Blev ett långt inlägg. Nu ska jag göra min kvällsritual (tandborstning osv) och se om sambon som gick och la sig för en god stund sen har hållit sitt löfte att inte somna. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0