One Stroke Flower

Okej, ovanpå den där snygga röda Dark Cherry fick jag lust att pröva den s.k. one stroke-metoden. Det är ganska svårt att förklara hur man gör utan bilder, men det går ut på att man tar en platt pensel, och doppas vardera ände av penseln i två olika färger...

De här två tutorialsen på youtube hjälpte mig mkt :)

http://www.youtube.com/watch?v=ewhX_HlYaFc

http://www.youtube.com/watch?v=cijfO5tli2E&feature=related

Det är ganska svårt att måla så där med nagellack, eftersom nagellack vanligtvis är antingen ganska sega, elr ganska tunna, så jag rekommenderar att använda akrylfärger, de är mer lätthanterliga. Finns att köpa i hobbyaffärer, elr t.o.m på affärer som clas ohlson, harald nyborg, och liknande.

Anyway, är kommer lite bilder på hur mitt första försök blev :)



Tumnageln blev jag nöjd med :)



Vänster hand:




På höger hand gjorde jag lite ljusgröna streck och prickar med ett nail art-lack, men bestämde mig för att det såg lite överflödigt ut, så struntade i det på vänster hand...


I kommande inlägg tänkte jag även visa hur jag förvarar mina nagellack samt mina penslar, men nu tycks min nyblivne sambo mena att vi borde röja lite i vår gemensamma lägenhet, vilket jag inte alls förstår, det står ju inte bara kartonger lite här och där, och ligger högar med grejer i flera vrår...

Ni får titta på youtube-tutorials så länge, de där one-stoke-videorna höll mig sysselsatt i flera timmar i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: CozmicGirl

Snyggt!

2011-09-09 @ 13:06:58
URL: http://cozmicgirl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0