Ebay-leverans: Seche Vite och penslar

Idag låg det två kuvert med nagelprylar i brevlådan och väntade på mig. En flaska Seche Vite, och så tre detaljpenslar, varav den smalaste (den som jag egentligen var mest ute efter) hade brytits av :(

Var visserligen inte speciellt förvånande, det var ju bara sånt där billigt skit, men ändå, jag gissar att det hade brytits av pga postens hantering, som jag har fått erfara flera ggr inte alltid är den bästa (vet inte hur många paket som har kommit bort för mig detta året, och då är det ändå saker som skickats inom Sverige..) Jag ska i alla fall kontakta säljaren och se om de kan skicka mig en ny förpackning, alla de där säljarna skriver ju hela tiden att "ni får INTE lämna neutral eller negativ feedback utan att först ha kontaktat oss, vi strävar alltid efter helt nöjda kunder!" osv. Och i ärlighetens namn hade de kunnat vira lite bubbelplast runt dem i alla fall.







För den som inte är bekant med Seche Vite måste jag bara få göra lite reklam. Jag fick egentligen pröva det av en slump, när en traderasäljare skickade en flaska till mig som kompensation för ett annat lack som hade blivit försenat. Gud vad glad jag är att det där lacket var försenat! Bättre överlack får man nog leta efter. Det är alltså ett snabbtorkande överlack, som verkligen är snabbtorkande. Vissa färglack tar ju evigheter på sig att härda helt, man får fingeravtryck i lacket, och avtryck efter lakan och liknande när man sover... Lägg på ett lager Seche Vite ovanpå och det härdar helt och hållet på 10-15 min. Helt fantastiskt! (nu låter jag väl som en tv-shop-programledare). Men det funkar faktiskt. Och är lacket kladdigt och ojämnt från början så jämnar Seche Vite ut. Det är som flytspackel för naglarna ;).

I alla fall, jag tror att de flesta Kicks-butiker har det numera, men så klart rätt mycket dyrare än när man köper det över nätet. Jag har aldrig köpt det själv tidigare, den där första flaskan jag fick är fortfarande inte slut, men jag betalade 74 kr (inklusive frakt) för en flaska som jag köpte från Storbritannien nu på ebay. Har för mig att jag har sett det på Kicks för ungefär 129 kr, så rätt stor skillnad.

Jag brukar säga att om man använder ett riktigt bra underlack, och ett riktigt bra överlack, så spelar det inte så stor roll vad man använder för färglack, när det gäller hållbarheten. Jag använder allt ifrån China Glaze till Depend och namnlösa budgetlack, och lacket brukar sitta precis lika bra oavsett vilket. Som underlack har jag OPI:s Start to Finish, och som överlack, som sagt, Seche Vite. Funkar utomordentligt bra för mig :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Var får man tag i sådana penslar?

2011-12-08 @ 20:41:38
URL: http://photoeverything.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0