Draggin' Away

Det här superenkla, men oh så snygga, sättet att göra nail art snubblade jag över på en blogg i helgen, när jag satt där uppe hos sambons familj och inte hade några nagellack att leka med.



Underbart enkelt, alla som har ett par nagellack och en tandpetare kan göra det.

Börja med att måla ett par linjer randigt så tjockt och så många ränder som du känner för:



Vi kör väl på ett par till va? (och det gör inget om det blir lite ojämnt)



Sen tar du en tandpetare eller en blyertspenna eller något liknande, bara det är hyfsat smalt, sätter ner den i (det fortfarande blöta, kladdiga) nagellacket, och drar en linje rakt ut, i motsatt riktning från ränderna.



Det behöver inte vara perfekt, och SKA inte vara perfekt :)



Jag har använt China Glazes Tree Hugger (den gröna), och rosa Purple Panic, också från China Glaze (fråga mig inte varför den heter "Purple Panic"). Den svarta är nr 25 från Kubiss, ett förvånansvärt bra lack som jag köpte på Gekås i Ullared för sisådär 9 kr.

På vänster tumnagel bestämde jag mig för att köra linjerna vertikalt istället för diagonalt, bara för att se hur det blev. Kinda like it. :)



Anyway, prova, lovar att det är svårt att misslyckas :)

För övrigt blev min högra hand för en gångs skull snyggare än den vänstra (jag är högerhänt). Beror nog på att jag började med vänster hand, och tog en stund innan jag lyckades bestämma mig för hur tjocka linjer och så jag ville ha.. Ser mer unisont ut på hand nr två :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv: Yes, det är det! 118ML refill flaska. :D

2011-09-20 @ 17:04:07
URL: http://coated.blogg.se/
Postat av: Zarah :)

OMG VA SNYGGA!!!!!!!

2011-10-01 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0