Katastrof! En spricka i nageln!

Nu har det som inte får hända hänt. Jag har råkat riva upp tumnageln!! Inte hänt mig på hur länge som helst..



Vilken tur för mig dock att det finns något så fiffigt som Depend lagningskit. Man sätter på en liten bit silkesfiber över sprickan, lägger på lagningsgel och sprayar sedan med aktivator. Och voilà du har en lagad nagel!

Och tja, jag vet att det där inte är någon vidare snyggt lagad nagel. Men det håller i alla fall, och det är det som är meningen. Lagningskitet från Depend är väl heller inte det bästa man kan ha. Tog ett tag innan jag lärde mig använda det, jag tycker inte det gick så värst bra när man följde instruktionerna.



T.ex. så står det att man ska lägga silke över hela nageln, men då lossnar det bara efter ett par dagar. En liten bit över sprickan räcker bra. Och så står det att man ska lägga på tre lager lagningsgel och spraya aktivator på emellan, och SEN fila/polera. Mycket dålig idé säger jag. Jag brukar ta två lager gel och fila mellan varje lager, annars har man bara en stor, ojämn bula på nageln när man är färdig.

Som sagt, den här lagningen är inte den snyggaste, men med lite nagellack på sen så ser nageln som ny ut ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0