Autumn

Jaha, då var det visst dags att hälsa hösten välkommen. Första förkylningen är här, och det börjar bli riktigt kallt numera. Så här kommer en höstdesign till mina kurskamrat Fanny, som tyckte jag skulle släppa sommarblommorna och färgerna nu x)









Höstfärger, löv som flyger omkring och kala träd; mer höstigt blir det väl inte? Som tur är ser det inte riktigt så höstigt ut än, men snart antar jag...

Jag har i alla fall grundat med en gul från Kubiss, nr 62. Sen svampade jag på flera olika nyanser. Började med röda nr 73 Dance With Me från Lumene längst ner vid roten. Därefter fick mittenpartiet lite orange i form av Isadoras nr 76 Glorious Orange. Det röda vid roten fick sällskap av lite skimrande brunt från Viva la Diva, nr 57. Sedan använde jag samma färger till att måla blad lite random utplacerade över hela nageln. Bara duttade på färg med en platt, bred, snett skuren pensel, så fick de bladform automatiskt. Till bladen använde jag också LCNs gröna Picnic in the Park, som jag blandade med den gula på vissa ställen för att få en mörk och en ljus grön. Det var alltså bakgrunden. Sedan målade jag på siluetter av träd med pennspetsen på en svart two-way-pen från Rio.

Svårt att beskriva så här utan steg för steg-bilder, men jag hoppas ni förstår lite i alla fall. :) Annars kanske ni i alla fall får lite inspiration..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0