Visningsdesigner 64, 65, 66

Som ni ser börjar det dyka upp härliga vintriga och juliga designer nu. Jag målade faktiskt en högst julig design på mina egna naglar idag, eftersom det är första advent imorgon, och jag kan till och med glädja er med att jag tog bilder så att jag ska kunna knåpa ihop en tutorial till den. Stillbildsbaserad alltså, eftersom inspelat tydligen inte vill samarbeta med mig. Men, eftersom ljuset hann försvinna innan jag hann ta bilder på det färdiga resultatet får ni se den först imorgon. Ni får hålla tillgodo med dessa härliga så länge:



Ber om ursäkt för att återigen ha missat numrena. 64, 65 och 66 i alla fall.

Nr 64: Samma princip som Behind the Veil, men med en liten variation på tippen. Basfärgen är den där snygga skimrande röda från A-England, som heter Perceval. Det vita har jag målat med vit two way från Rio.

Nr 65: Denna är lite snö- och is-inspirerad. Den blåa basfärgen är från China Glaze och heter Blue Sparrow. Ovanpå den har jag svampat på ett par lager av skimrande vita 103 Magic Frost från Isadora. Sedan har jag fäst på små silvriga beads och silvriga rhinestones med lite genomskinligt topplack.

Nr 66: Den här är kanske inte fullt lika julig som de övriga två, men om jag inte minns helt fel så var den inspirerad av en slips jag såg någon på tv ha, och det kändes som en väldigt julig slips helt enkelt. Basfärgen är en mörk grålila nyans från Viva la Diva, nr 21. Den röda i mitten är återigen Perceval från A-England. Den rosa är BeYus nr 216, som skulle kunna kallas holografisk, men inte skimrar riktigt så regnbågsaktigt som jag vill att ett holografiskt lack ska göra. Det silvriga som jag kantat med är i alla fall holografiskt, kommer från Color Club och heter 850 Worth the Risque.


Tja, det var alltså allt för idag. Men som sagt, imorgon kommer det förhoppningsvis upp en riktig tutorial, om jag lyckas få Movie Maker att fungera. Annars kan jag ju förstås lägga upp bilderna här ändå, bara som en steg för steg, var bild för sig... :)

Jag ska se om jag kan lyckas fånga ett par stillbilder från den tänkta tutorialen till spetsdesignen också, och kanske lyckas göra en bildbaserad på den också. Men det får ni har lite tålamod med är jag rädd. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

tackk :)))

2011-11-27 @ 12:44:20
URL: http://sarawiiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0