Visningsdesigner 51, 52, 53, 54

Jag skulle lagt upp det här igår, började tillochmed skriva inlägget, men blev avbruten hela tiden så gav upp. Nu är jag i alla fall tidigt uppstigen, nyduschad och hela köret, eftersom jag skulle på seminarie kl 10, men så upptäcker jag att en kurskamrat skrivit på facebook att det har blivit inställd pga sjukdom, så nu är jag alltså plötsligt ledig. Men det var nog bra, nu har jag lyckats vända rätt på dygnet i alla fall. Sov till halv 12 igår. Mycket ovanligt vill jag lova.



Vi börjar väl med nr 51 här nu då.
Den ljusrosa basfärgen är Polo Princess från Orly. Den mörkare rosa ute på tippen är från Wet 'n' Wild, kunde inte hitta något namn på den, men däremot ett långt nr, som kanske är namnet: E71508. Målat ett band med rosett mellan tippen och basen, med vit och svart two way-penna från Rio. Sedan har jag använt både den vita och den svarta, samt lila Coconut Kiss (China Glaze) och Nfu Ohs ljuslila nr 214 för att göra prickar på tippen, i olika storlekar. Tycker rosetten blev lite kladdig, så det hade jag egentligen velat göra om. Men all in all, helt okej design.



Nr 52: Denna har lite picknick-feeling över sig. Den allra ljusaste gula jag har använt som bas är 653 Mellow Yellow från Isadora. Sedan har jag använt penseln på en gul two-way-penna från Rio, för att göra streck och bilda ett rutmönster av. Där strecken korsas har jag lagt en liten prick med Isadoras 119 Sun Orange. Sen har jag fuskat och stämplat jordgubbar på med Konad.

Nr 53: Är lite småpillig att göra, krävs en del tålamod. Basfärgen är i alla fall ljuslila nr 214 från Nfu Oh. Sedan har jag målat en triangel på tippen med genomskinligt nagellack, och hällt över blått glitter (det ser lila ut ovanpå det lila lacket, men är väldigt blått). Har kantat glittret med små blåa beads (himla fina, men oerhört pilliga att sätta på, så tålamod). Har sedan kantat utanför beadsen med svart, nästan som små fransar. Triangelformen blev tyvärr något ojämn, får vara lite nogrannare med den nästa gång. :)

Nr 54: Skulle vara en variant på de där svart-röda/orangea fjärilarna som är så populära. Fast nu förstår jag varför alla gör dem i svarta och rött/orange/gult. Jag har basat med gröna, holografiska L8R G8R från China Glaze, som är himla snygg solo. Man ser inte riktigt skimret här. Har gjort det röda mönstret med Rio two way, och samma sak med det svarta. Som sagt, färgerna var inte riktigt rätt, det ska nog vara ett svart nät istället för rött helt enkelt. Ibland får man nog göra som alla andra för att det är snyggast...Samt att luckorna till det gröna nog vara lite för små och lite för många, man skulle nog satsat på lite större och färre. Men nu vet jag till nästa gång! ^^


Nu när jag är ledig resten av dagen hinner jag förhoppningsvis måla om mina egna stackars naglar, som börjat flagna nu. Skulle gjort det redan igår, men hann som sagt inte.

För övrigt vill jag också stolt meddela att jag firar 1,5 årsdag med min underbara sambo idag (jag vet, vad löjlig jag är som uppmärksammar halvårsdagar ;) så är lite extra glad idag. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart köper man visningsdesigner?

som det redan sitter naglar på?



MHV: Sara

2011-11-27 @ 08:26:12
URL: http://sarawiiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0