Abstract Sunset Sparkles

Och så har jag varit väldigt inaktiv ett par månader här nu. Tja, what can I say, livet har kommit i vägen. Men inte har jag slutat pilla med naglarna för det. Ska köra en snabb räd här nu, och uppdatera med de senaste designerna.

Vi börjar med en abstrakt sak här:


Diagonala fält




Om jag bara nu kunde komma ihåg vilka färger jag använde...
Jag tror att jag grundade med O.P.I.s Talk of the Town (underbart bra nagellack för övrigt). Sedan la jag på Maybellines nr 63 Beige in Love i ett diagonalt fält. Och ovanpå det la jag på ytterligare ett diagonalt fält med Kikos nr 141. De svarta strecken är målade olika på de olika naglarna, med en svart nail art pen från Rio.


Nästa gjordes med svamp, det syns tyvärr inte lika bra på bilden som det gjorde i verkligheten. En ljus gul som bas och sedan orange som svampades på. Jag tror att den gula var nr 59 Yellow Sparkle från Nivea och den orangea var nr 130 Ultra Orange från La Femme Beauty. Röda stjälkar och gröna blommor målade med Rio nail art pen.


Sunset Flowers





Simply sparkles


Den här gjorde jag en gång när jag var stressad och var "tvungen" att göra något.




Det ljuslila baslacket är Gallery Colours nr 371 Sea Pearl (ett billigt lack som man bland annat brukar kunna köpa på marknader om somrarna). Glittret är rött, löst, inköpt från amazon för ungefär ett halvår sen. Lägg på lite genomskinligt lack och häll på glittret innan lacket har torkat, och slå nageln lätt i bordet ett par gånger så att överflödigt glitter faller bort. Se till att ha ett pappersark under så kan du bara hälla tillbaka överflödigt glitter i burken. När det har torkat förseglar du med ett överlack. Om glitter fastnar på penseln till överlacket kan du pröva att torka av penseln ett par gånger på pappret, så kommer det inte glitter i flaskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0