Swatch LCN Kiwi Green

Den här gången var jag så himla sugen på grööööönt, för det känns som det var evigheter sen jag hade det. Har ju bara varit blått och lila och sånt på sistone :P
Bestämde mig för att pröva ytterligare ett av köpen från http://www.nailmail.se.
Så det blev alltså LCNs Kiwi Green.
Under lampa, men utan blixt:




Med blixt:





Och så en på lite avstånd:




Jag gillar verkligen färgnyansen, men tycker att LCNs nagellack har varit lite knepiga att måla med. Jag vet inte om det är lacket i sig, eller om det är penseln eller vad det är, men något gör att jag inte riktigt gillar det. Det känns kladdigt och svårt att få jämnt på något vis, men kanske bara är jag som är lite extra klumpig..

Har i alla fall använt tre lager på bilderna, och då är det helt täckande. Blir ett jämnt resultat i slutändan, kanske bara är att det behöver rinna ut och torka ordentligt innan det känns. Anyway, trots allt, ett väldigt bra lack. Och som sagt, jag gillar gillar gillar färgnyansen. Hur kan man inte älska grönt?

Kommentarer
Postat av: Helena Berggren för LCN

Hej Frida. Vilken härlig inspirerande blogg du har. Vi på LCN ser med spänning fram emot vad du kommer skapa för verk härnäst.

Lite tips vad gäller LCNs nagellacker: De är i grunden mediumtjocka i konsistensen. Det innebär att när du lackar så brukar den här "tekniken" fungera bra: Lacka först ett tunnare lager med fokus på att få lacket på plats där du vill ha det på nageln utan att egentligen bry dig så mycket om det blir heltäckande eller jämnt i färgtäckningen. Lagom när du är klar med nagel nummer tio så lacka lager nummer två. Den här gången med generöst med lack på penseln och fokus på täckning och jämnhet. Har du tillräckligt med lackfärg på penseln så kommer nagellacket själv att tendera att följa det tunna lager du redan lackat och därmed lägga sig där du vill ha det.

Not: Ett nagellacks konsistens, och därmed känsla att lacka med, varierar också oundvikligen med vissa färgpigment och förstås om lacket innehåller vissa partiklar för effekt, t.ex. pärlemor, shimmer eller glitter. Givetvis påverkas lackningen också av vilket ev. baslack du har använt.

Hälsningar Helena och teamet på LCN Sverige

2011-07-15 @ 13:07:03
URL: http://www.lcn.se
Postat av: Frida

Härligt att få en kommentar från hjärnorna bakom lacken, tackar ödmjukast för tipset, ska definitivt ha det i åtanke nästa gång jag lackar med LCN ^^ Kul att se att ni håller koll på bloggarna :D

2011-07-15 @ 19:15:49
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0