Stoppa flagnandet!

Nu tänkte jag att jag skulle ge ett litet tips på hur man kan undvika att nagellacket börjar flagna från kanterna på nageln efter bara ett par dagar. Det har vi väl alla varit med om kan jag tro, när man har målat naglarna med något snyggt nagellack och man känner sig helnöjd, och så dagen efter, när man har duschat, diskat lite, och kanske kört med tandtråd på morgonen, eller vad man nu kan tänkas göra, så har pekfingernageln redan börjat se taskig ut.

Om vi bortser från det uppenbara, som att man alltid ska ha ett bra under- och överlack, diska med diskhandskar, och bara vara allmänt försiktig, så finns det faktiskt ytterligare en sak, som jag (tror jag) har kommit på själv (rätta mig om jag har fel) som man kan göra. 

Det går ut på att man inte bara målar uppe på nageln, utan även längs kanten, som visas på bilderna nedan.





När man har målat på nagelns ovansida drar man helt enkelt ett par drag med penseln längs kanten också. Det fordrar förstås att man inte har en massa lack på penseln, utan bara lite lite grann. På detta viset förseglar man liksom kanten, i likhet med hur man gör om man klär in en bok eller något annat med papper. Förslagsvis bör man även göra detta när man lägger på överlack. Som ni ser flödar lacket gärna över lite och in på nagelns undersida, men det tycker jag verkligen inte gör något. Och för den som ogillar det är det ju bara till att ta bort med lite remover.

Anyway, hoppas att detta tipset hjälper. Jag har i alla fall märkt stor skillnad på hållbarhet sedan jag började göra på detta viset :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska absolut testa.:)

2011-08-01 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0