Green with flowers




Nu ni, nu har jag lagt ner lite jobb på't. Två olika gröna nyanser som bakgrund, och så röda blommor samt striping tape.

Grundade med tre lager av Viva la divas nr 63 över hela nageln. Sedan duttade jag på Isadoras nr 74 Magic Green på ungefär halva nageln med en svamp; vilken vanlig tvättsvamp som helst går bra. Man får ha lite tålamod med duttandet; dutta ett tunt lager, låt torka, dutta på lite till, torka, osv. Ni fattar poängen. Om man tar för mycket med en gång innan det har torkat tar man bara bort den andra färgen, så se till att ha gott om tid. Lägg på mer tills du har fått en nyans du gillar :)

Den röda linjen är s.k. striping tape, tunn tunn färgad tejp som kan köpas t.ex. på nätet. Mycket smidigt, men knepigt att få det att fästa ordentligt längst ut i kanten, det har tyvärr redan lossnat lite. Men det är första gången jag använder det, så övning får väl ge färdighet :). Blommorna har målats med en röd nail art pen från Rio Nail Art, och likaså de vita prickarna i mitten på blomman.

Om jag får säga det själv så tycker jag det ser oförskämt trevligt ut ^^


Har nu även ignorerat min snålhet och köpt ett kombinerat bas/överlack, Start to finish från O.P.I, eftersom jag tycker att de billiga från Depend som jag vanligtvis använder lämnar lite i övrigt att önska. 195 kr kostade det, för 15 ml. Prövat en gång, men ska återkomma mer med om jag tycker att det är värt det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0