Visningsdesigner 91, 92, 93

Nu blir det ett par övningsnaglar till. Är fortfarande nöjd med gårdagens design, så den får sitta kvar ett par dagar till i alla fall.



De här designerna är väl bara så ovintriga det bara går att bli, men det passar väl inte heller helt galet med tanke på att folk (min pappa bland andra) har hittat kantareller och sånt ovintrigt här nere.

Nr 91: Den ljusrosa basen är från Isadora och heter 82 Funky Pink. Den andra, mörkare rosa heter Purple Panic och kommer från China Glaze, och det röda heter Red Essence, också från CG. Den vita är så klart en two way-penna från Rio. Jag blev lite fundersam över Funky Pink när jag målade med den, för det kändes som att den var jätteskir och liksom såg smutsig ut på något vis. Minns inte hur många lager jag blev tvungen att ha på.

Nr 92: En slags undervattensdesign. Vill minnas att det var inspirationskällan i alla fall. Basfärgen heter passande nog 683 Dazzling Ocean och kommer från Isadora. Helt underbart vacker färg. Den gröna, blå och vita är förstås från Rio.

Nr 93: Superglittrande, räfflig bas från Viva la Diva, nr 66. Tror inte att jag någonsin har använt det lacket faktiskt, men här blev jag sugen på att ha det. Påminner mig om glittrigt bubbelgum. Om det nu finns. Blomman var i alla fall ganska knepig att måla på det där räffliga underlaget, så jag föreslår ett lager överlack först om ni ska ge er på att måla detaljerade mönster på glitterlack. Med vit, röd, gul och grön two way från Rio gick det dock helt okej för mig.

Idag firar förresten min farmor och farfar diamantbröllop. 60 hela år har de varit gifta. Imponerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0