Owl Skittlette

Jag hade ju räknat med att det var vår på riktigt nu, men igår svepte det helt plötsligt in en liten snöstorm över stan, SÅ konstigt (fast egentligen just ett sånt bakslag man borde vänta sig när det varit vårvarmt ett tag). I den här sydöstra lilla hörnan lägger sig snön rätt sällan, och inte heller igår, tack och lov! Men, nog om vinterbakslag. Idag tänkte jag visa en ganska ny manikyr, min första skittle, eller skittlette - är det någon som vet skillnaden på dessa två? - med prickar, ränder och en liten uggla.  
 
 
 
 
 
Jag hade lite svårt att bestämma vad jag skulla göra på Blurred Limes från Catrice, så då blev det denna ganska spretiga designen. Tycker inte det håller ihop så hemskt bra faktiskt. Jag tänkte från början göra randigt på alla naglar med ugglan som accent nail, men sen orkade jag inte, och bestämde mig för prickar på resten. Och så tyckte jag prickarna blev för tråkiga, så då kluddade jag dit en prick till i mitten på varje prick... Ah well. Jag hade nog gillat den ursprungliga idén bäst, fast jag gillade prickarna som en "egen" design. Högerhanden blev bara prickig, för där orkade jag inte ugglan alls. :) Och faktiskt blev jag inte så hemskt nöjd med lilla ugglan heller. Färgerna blev inte som jag tänkt mig. För många färger? Fel kombo? Jag vet inte. Jag blev i alla fall mycket nöjdare med den allra första ugglan jag gjorde för några år sen. 
 
Förutom Blurred Limes som bakgrund har jag använt China Glaze Fancy Pants, Kicks Fuchsia Chiffon, A-England Dragon och Isadora Chateau Grey
 
ENGLISH:
This time I have a fairly recent skittle/skittlette design to show you (anyone who can explain the difference of a skittle and a skittlette?). I'm not really happy with this design in any way, it's not cohesive enough. Originally I was going to do just the stripes and the owl as an accent nail, but then I just didn't have time and energy for all that free hand striping, so I settled for dots on the rest of the nails instead. The colours I've used are Blurred Limes from Catrice as a background, and then for the rest of the design China Glaze Fancy Pants, Kicks Fuchsia Chiffon, A-England Dragon and Isadora Chateau Grey
 
I actually made an owl design with polka dots a few years ago, and I liked that one much better than this. I'll have to practice on that more, and skittle/skittlettes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0