Owl Polka Dot

Godmorgon!
 
Idag visar jag er de söta ugglorna jag pratade om i söndags. Vid tillfället i fråga hade jag inte tid att måla ugglor på alla naglarna, så jag valde faktiskt att göra en så kallad "accent nail", och målade en söt liten uggla bara på ringfingret och körde prickigt på övriga.
 
 
 
 
 
Blåa Man Hunt från China Glaze fick vara bakgrundsfärg. Med Mermaid's Tears från OPI målade jag prickar och ugglekroppen. Egentligen hade jag förresten Mermaid's Tears över hela ringfingernageln och målade fram ugglans konturer med Man Hunt, men det kan man göra som man vill. Vingarna och pupillerna på ugglan är också Man Hunt, fläckarna på vingarna är förstås Mermaid's Tears. Irisen på ugglans ögon har jag gjort med Sea Spray och näbben är Life Preserver, båda från China Glaze.
 
Förra veckan när jag hade dessa naglar målade vi naglar med barnen på jobbet (ca 10 stycken flickor i 9-11 års ålder), och jag tror jag fick måla små ugglor på i alla fall tre av dem. Fast det blir aldrig lika bra när man gör det på någon annan, och framför allt när man är stressad. Jag behöver helt klart öva mer på att måla andras naglar.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jättesnyggt! Tycker det är snyggt att göra så med accent nail, då får man mer fokus på den nageln...snyggt!

Svar: Jo, det håller jag med om. Det är väl egentligen mest stilrent och snyggast att göra accent, men när det gäller just naglar är jag gärna lite överdriven och målar motiv på alla naglar. Kanske framför allt för att jag tycker det är så roligt ^^
Honmednaglarna

2012-11-27 @ 09:25:53
URL: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
Postat av: Sleepy Elin

Åh, vad snyggt!!! Jag är sjukt imponerad!

Svar: Tack! Jag är också nöjd, tyckte jag fick till den ganska bra ^^
Honmednaglarna

2012-11-27 @ 12:09:09
URL: http://sleepyelin.blogspot.se/
Postat av: Lela

Det var en verkligt söt liten uggla:)

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2012-11-27 @ 20:12:57
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Nageldraken

Jättefint, vad du är duktig!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2012-11-27 @ 22:21:57
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Emmah

Gud vad söta! Verkligen en rolig idé som jag måste testa! :)

Svar: Tack! Ja pröva! Det är inte så svårt så länge man har lite tålamod och gott om tid ^^
Honmednaglarna

2012-11-28 @ 20:11:56
Postat av: Helena

Ugglor och prickar på samma gång, kan nästan inte bli bättre :)Väldigt fina färger tillsammans.

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv! Älskar prickigt (fast jag har nästan aldrig det på naglarna för jag försöker lära mig lite mer avancerad nail art) och ugglor är helt gudomligt söta ju :)
Honmednaglarna

2012-11-29 @ 08:11:50
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0