Catrice #80 Blurred Limes

Idag tänkte jag visa det första lacket från vår Amsterdam-resa, och ett helt nytt märke för mig: Catrice. Jag har som sagt sett detta märke på andra (utländska) bloggar och alltid varit lite nyfiken på det, så det var kul att testa. Här kommer swatcherna på #80 Blurred Limes. Först två solbilder:
 
 
 
Och resten i skugga:
 
 
 
 
 
Detta är två lager plus topplack. I flaskan kan man se ett fint silverskimmer som inte framträder så väl på nageln.  Annars var det lättlackat och lätt att kontrollera, den är något "trög" i konsistensen men detta är utan clean-up. Jag upplevde att det torkade lite långsamt för sig själv, så ett snabbtorkande överlack är att rekommendera på just denna. Penseln var av den bredare, plattare varianten; sånna som jag gillar. :) Jag gillar nyansen också, en härlig, vårig ljusgrön, med cremefinish. När jag tog bort detta idag upptäckte jag dock att den missfärgade naglarna rätt mycket i en inte alltför smickrande gulgrön nyans (egentligen inget problem för mig eftersom jag i princip alltid har lackade naglar, men bra att veta!), så satsa på dubbla lager baslack! 
 
ENGLISH:
Today I'm showing you the first of the polishes from our trip to Amsterdam, a light green shade from Catrice, called Blurred Limes. This is my very first polish from Catrice, a brand I've seen on other (not Swedish) blogs and has been eager to try out. The polish itself was easy to control, this is two coats plus top coat, no clean-up. The consistency is slightly thick but poses no problem. I did however experience that it did dry a bit slowly, so I'd recommend using a quick dry top coat (I'm using Essie Good to Go). The brush is of the flatter, broader kind that I prefer. I really like this shade of green, it's fun and makes me think of spring. Unfortunately, upon removing this earlier today I discovered that it did stain the nails in a not so flattering shade of greenish yellow (not that it really bothers me since I pretty much always wear polish), so use double coats of base coat with this one. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0