Cookies and Milk and Flowers

Wow, nu är det verkligen sjukt längesen jag tittade in här.. Man kan väl minst sagt säga att jag har haft mycket att göra de senaste månaderna. Jag lyckades skaffa mig ett till jobb (fyra allt som allt alltså), ett helgjobb som innebar att jag jobbade varje lör-sön 10-19. De andra timanställningarna var ju bara några timmar i veckan och inte varje vecka heller, men det blev ändå rätt mycket jobb för det mesta. Vissa veckor har jag lyckats få ihop över 60 timmar. Vid sidan om det har jag haft min mattekurs på Komvux 3 lektioner i veckan och plugg hemma på det så jag är rätt imponerad över mig själv att det gått så bra som det har gjort. Nu ser det dock ut att bli en väldigt lugn sommar; jag har sista provet i mattekursen på måndag och alla schemalagda timmar på mina olika jobb är nu avklarade (även helgjobbet har tagit slut nu), så nu är det bara om någon blir sjuk eller så jag får jobba. Kan inte säga att jag är speciellt ledsen över det, man orkar bara hålla på och pussla så där i några månader. Ni förstår säkert varför det inte har funnits så mycket tid eller ork över för att blogga. Inte har jag pysslat med naglarna så mycket heller, lackade har de väl varit för det mesta, men har faktiskt till och med varit naket ibland! Jag har mest swatcher i arkivet nu, men en och annan nail art har jag ändå lyckats åstadkomma. Idag har jag Pride-randigt eftersom stan kör en Pride-festival denna helgen! Färgglatt ska det vara! Är först när man lyckas med någon så här riktigt snygg nail art som man inser hur mycket man gillar det, jag går och glor på mina naglar stup i kvarten! :) x)
 
Om någon är intresserad av annat som pågått i mitt liv så har jag varit fortsatt insnöad på ekologiskt och miljötänk i vardagen. Förutom mat som vi handlar ca 85 % eko, har jag lyckats byta ut merparten av mina kroppsvårdsprodukter till ekologiskt (funkar precis lika bra, om inte bättre, än vanliga konventionella produkter), och till och med hittat ekologiskt tvättmedel som funkar precis lika bra som vanligt (sen har jag förstås inga småbarn som kladdar ner sig eller någon större mängd gräsfläckar eller så). Mitt eko-intresse har hållit i sig så pass att jag faktiskt tagit beslutet att börja plugga igen (jag har ju haft sån ångest över att inte veta vad jag ska göra "när jag blir stor", och stor känner jag väl att jag redan är egentligen, 24 år gammal). Men nu har jag minsann bestämt mig för att jag ska bli miljöanalytiker! När jag säger det till folk blir en del väldigt positiva, andra får nånting i blicken som "jaha, en sån där". Vi kommer nog bli ett skrämmande par när jag är färdig, jag och min sambo, miljöanalytikern och juristen! ^^
 
Men men. Jag är så dålig på att hålla mig kortfattad! 
 
Kanske är det i alla fall någon som är intresserad av att se en liten swatch? Eller en nail art förresten, jag kom just på att jag gjorde en till Cookies and Milk som jag aldrig visade. Det kan ju passa bra, så får jag den ur världen! 
 
 
 
 
 
Inte mitt stoltaste ögonblick inom nail art kanske. Jag känner att jag hade velat ha lite mer kontrast mellan färgerna på blommorna. Det ser liksom ut lite som färgstänk bara, speciellt med fläckarna i basen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0