Model City Cookies and Milk

Idag kände jag inte att jag hittade några bilder i arkivet som jag egentligen ville visa, är inte så nöjd med dem. Men de ska ju visas ändå, och Cookies and Milk från indiemärket Model City Polish känns som ett bra lack att börja med. :) 
 
 
 
 
 
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av indiesar eftersom det känns som att de flesta av dem är glitterlack i ofärgad bas, och det är jag inte så imponerad av. Visst kan det bli snyggt om man kombinerar det med rätt lack, men då målar jag hellre en enkel nail art. När Edgy Polish hade rea lyckades jag faktiskt hitta några jag tror jag kommer gilla, och Cookies and Milk var ett av dem. 
 
Detta lack har en vit bas med lite beiga toner. Det har fått sällskap av stora och små svarta glitter och små kopparglitter. Min sambo sa att han tyckte det såg ut som fågelägg, men jag blev sugen på chocolate chip cookies när jag bar det, så namnet är absolut inte helt off. Här bär jag tre lager och då är det helt täckande. Det har ganska tjock formula men hamnar ändå precis där man vill ha det (förutsatt att man inte kladdar någon annanstans då). De stora glittren har en tendens att hamna ute vid tippen om man drar för många drag med penseln, men det går lätt att dutta dem på plats. 
 
Indiesar kan ju vara lite knepiga att få tag på om man inte vet var man ska leta, men Cookies and Milk kan du i alla fall köpa här hos Edgy Polish

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0