Second Try

Förra året gjorde jag en sån där kanonsnygg reciprocal gradient. Jag gillade den så mycket att jag ville göra en igen. Den här gången blev resultatet inte lika bra tyvärr, men här kommer det i alla fall. 
 
 
 
När jag tänker efter är väl förresten resultatet rent tekniskt bättre än vad det var vid mitt första försök. Jag har fått tejpen att sitta bättre här, men färgkombon blev inget vidare tyvärr. Jag ville ge mig på några färger som var väldigt olika nyansmässigt, men här kombinerade jag det helt fel. Jag tycker inte färgerna passar så hemskt bra ihop alls, och jag borde nog lagt en av de ljusare färgerna i mitten istället, om jag ändå skulle kombinera just dessa färgerna. Linjerna poppar liksom inte alls i denna versionen. Vet inte hur jag tänkte när jag gjorde denna... 
 
Min basfärg är i alla fall Essie Naughty Nautical, den turkosa. Sen minns jag inte övriga. Den blåa är ganska troligen Man Hunt från China Glaze, och den andra kanske är Below Deck, men jag vet egentligen inte. :) Skulle kunna vara ett till Essie-lack som ligger gömt i en skokartong nu, mina hyllor är överfulla (behöver nog sisådär två hyllor till nu) så just nu ligger massor av nyare lack i en skokartong och i min nattduksbordslåda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0