You Know Nothing Jon Snow

Idag är det Nail Art Sunday igen och jag tänkte visa en nail art som jag både är lite stolt och lite generad över. Häromdan visade jag ju You Know Nothing Jon Snow från Dollish Polishs Ultimate Fandom-kollektion. Jag tyckte lacket var ganska fint precis som det var, men jag gillar ju nail art bäst, så ville försöka komma på något kul. Jag satte mig helt enkelt och googlade Game of Thrones-naglar för att se om det fanns något åt det hållet. Hittade en skitsnygg design som MadamLuck hade gjort, med Jon Snow i egen hög person på, och då kände jag bara att fan, detta måste jag ju försöka mig på. Så ja, dagens naglar har jag totalt stulit. Kom i alla fall ihåg att spara källan så jag kunde länka tillbaka till denna fantastiska tjej som är så duktig. Kolla verkligen orginaldesignen, den är mycket bättre än min. :)
  
 
 
 
 
 
Alltså, man ser ju inte precis att det ska föreställa Jon Snow, haha. Men jag är stolt över att alls ha lyckats åstadkomma ett ansikte! Han ser lite ledsnare ut än vad Jon Snow skulle ha gjort tror jag. I allmänhet är jag väldigt dålig på att måla av saker och ting som de verkligen ser ut, typ portträtt av folk eller ens landskapsbilder. Detta såg jag som en utmaning, och jag tyckte inte det såg så hemskt svårt ut så jag kunde liksom inte låta bli att försöka när jag nu hittade en så bra bild.
 
Men som sagt. Lite generad är jag.. Känner mig lite som att jag vore en tonåring som har en crush på en karaktär från en tv-serie. Det har jag inte, jag lovar (fast när jag var typ 14 hade jag världens crush på Angel i Buffy the Vampire Slayer - nu när jag har sett det igen när jag blivit äldre fattar jag inte riiiiktigt varför jag tyckte han var så fantastisk). Har ni haft några sånna tv-seriecrushs när ni var yngre, eller rent av nu?

Kommentarer
Postat av: Lottsky

Ah, så cool! Är ingen älskare av tv-serien, men böckerna slukade jag glupskt! Kul idé och coolt utförande!

Svar: Tack! Jag har faktiskt inte orkat ge mig på böckerna, men de är säkert bättre än serien, brukar ju vara så. :)
Honmednaglarna

2014-07-13 @ 11:09:01
URL: http://lottskypottsky.blogg.se
Postat av: Emma P

Men fan vad coolt! Och vad duktig du är, wow!!!

Svar: Åh tack! ^^
Honmednaglarna

2014-07-13 @ 11:59:55
URL: http://sminkan.com
Postat av: Zara TracesOfPolish

Häftig! Imponerad att du fått till ansiktet så där bra!

Svar: Tack! Jo, jag var som sagt ganska imponerad själv, tittade man ur vissa vinklar så liknande det Jon Snow liiite.. ;)
Honmednaglarna

2014-07-14 @ 09:22:04
URL: http://www.tracesofpolish.com
Postat av: Lela

Hade du inte talat om vem det skulle vara är jag tveksam till att jag hade kommit på det men med lite hjälp på traven ser jag helt klart att det är Jon Snow.
Och jag är imponerad över detaljarbetet, grymt jobbat!

Svar: Hehe nä, som sagt är det inte så värst likt egentligen, men ett bra försök. :) Tack!
Honmednaglarna

2014-07-14 @ 22:18:50
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0