Kubiss #77

Idag tänkte jag visa en swatch på ett ganska juligt nagellack som jag haft rätt länge utan att använda det, Kubiss #77. Ett vackert mörkgrönt nagellack som passar perfekt på grön onsdag hos Karin!
 
 
 
 
 
 
Jag älskar ju den här typen av gröna nyanser så jag har egentligen alldeles för många sånna! :) 
 
Detta är i alla fall 3 lager; egentligen skulle jag vilja säga att det täcker på två, men jag körde tre ändå bara för att det syntes att det var lite lite tunt när jag höll upp naglarna mot en lampa. Det är lättmålat och lättkontrollerat, har inte gjort någon clean-up. Kubiss är ju ett budgetmärke som går att hitta på t.ex. Ge-Kås och jag måste säga att det är väldigt prisvärt: 10 kr har jag för mig denna flaskan kostade. Jag har bara något enstaka Kubiss-lack sen tidigare; ett svart bland annat, där modellen på flaskan är annorlunda. Jag vet att jag tyckte penseln på den tidigare varianten var ganska sladdrig, men den här nya flaskan har en bättre, stadigare pensel! :) 
 
English:

Today I want to show you a swatch of a lovely green polish in a quite christmas-y shade, Kubiss #77. This was the base color of the nail art with the gnomes that I showed you yesterday. This is 3 coats of lacquer, in my opinion 2 coats would have been fine too, but I added one extra just to be sure. The formula's good, no issue whatsoever and this is without clean-up around the cuticles. Kubiss is a budget brand that can be found in Sweden, but I have no idea if it's available abroad. This costs 10 SEK/bottle, which is currently about $1,20 or €1. Also, today is green Wednesday over at Swedish blogger Karin's. 

Kommentarer
Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Vilken härlig nyans!

2014-12-17 @ 21:11:39
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Anki

Oh där ser man, jag har trott märket var sk.t och hoppat det. Superfint ju.

Svar: Nejdå, de jag har testat har varit riktigt bra faktiskt, så är väldigt prisvärda! :)
Honmednaglarna

2014-12-18 @ 06:55:47
URL: http://annkicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0