Kubiss #25

Nu måste jag ju helt enkelt bara uppdatera. Vi håller på med ett projekt som tar ganska mycket tid i skolan nu, så har kommit hem för sent för att hinna ta några bra bilder.

Här kommer i alla fall en swatch på ett lack som jag tycker är sjukt prisvärt.



Det här är ett svart lack och är egentligen inte märkvärdigare än så. Det kommer från Kubiss och är nr 25 i sortimentet. Det märkvärdiga med det är att det är inköpt på Gekås Ullared och bara kostar 8.95 kr för 9ml (jämför det med Depends lack som innehåller 5ml och kostar 25kr), och ändå kan stoltsera med riktigt bra egenskaper. Det täcker fullt efter bara 1 lager och är helt okej att jobba med. Det enda jag egentligen ogillar med det är att locket är tjockt och kort, så att det känns som att man inte riktigt har koll på var penseln är. Plus att penseln känns något sladdrig.

Det vägs dock upp av det löjligt billiga priset (seriöst, hur kan man tjäna några pengar alls på att sälja något som är så billigt?) och det faktum att eventuellt kladd utanför nageln försvinner som genom ett trollslag om man tar lite aceton på en pensel och "tvättar" bort det runt nagelbanden. Det blir inte ens lite mörka skuggor runt som det nästan alltid blir med mörkare lack - se här för bildexempel. Detta betyder antagligen att det här lacket inte håller speciellt bra för sig själv. MEN. Jag har upptäckt att när jag har riktigt bra under- och överlack (just nu Seche Base och Seche Vite) så spelar det absolut INGEN roll vad det är för kvalitet på färglacket, man kan använda vilket litet billigt skitlack som helst och det håller ändå.

Jag ska återkomma om huruvida det faktiskt stämmer på detta lack också, så att jag inte ljuger för er, men jag skulle satsa ganska mycket på att jag har rätt. :D Dessvärre är jag oförmögen att göra det ultimata testet och kolla hur länge jag faktiskt kan gå med ett och samma lack innan det ser förfärligt ut, eftersom jag normalt sett tröttnar på mina designer inom 1 vecka. Vi får se hur länge detta svarta får sitta kvar. Det är i alla fall första gången jag testar ett lack från Kubiss på hela nageln och inte bara som en detaljmålning, jag köpte 3 lack (svart, gult och rosa) i somras, så jag får nog ge mig på att swatcha de andra två och se om de är lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0