Pipe Dream Polish 110 Degrees

Hej!
 
Denna veckan har det varit mycket nytt och mycket farande. I måndags började nollningen i Kalmar och jag träffade några av mina nya klasskamrater! Har haft en del att fixa med att ordna böcker till kursstarten på tisdag, registrering och köp av pendelkort; praktiska grejer. 1,5 timme tar det ungefär att åka enkel resa, så de dagar jag behöver åka till Kalmar får jag räkna med totalt 3 timmars restid. Plus eventuellt väntande på avgångar också. Tur för mig att de flesta av våra föreläsningar kommer hållas i en byggnad som ligger precis vid stationen; skulle vara så jävligt att missa bussen/tåget för att man behöver promenera över halva stan! :)
 
Av de jag träffat hittills är de flesta yngre än mig (fast mycket trevliga så klart, och en var faktiskt äldre, med både barn och fru!), fast jag misstänker att de som är lite äldre har kommit över det här med nollning och sånt. Jag har själv bara varit med på dagsaktiviteterna, vilket har inneburit stafetter och tävlingar av olika slag, att gå omkring med ett pannband för att visa att man är nolla, stå utan byxor för att kunna få igenom ett snöre genom kläderna så snabbt som möjligt, försöka fånga vattenballonger med munnen ur en pool, springa slalom i glasögon som var så starka att man knappt såg någonting alls, osv osv. Jag tycker sånna grejer är kanonkul, så det har varit riktigt roligt! :) 
 
Nu blir det nagellack i alla fall! Jag tänkte visa 110 Degrees från Pipe Dream Polish, det härliga neonlacket jag använde i en nail art för några veckor sen. 
 
 
 
 
 
Dessa bilderna är tagna med mobilkameran, eftersom min vanliga kamera går helt bananas med vissa neoner:
 
 
Den är alltså INTE så här röd, utan mer rosatonad korallfärgad. Detta är tre lager. Egentligen täcker det helt på två om man är försiktig, inte greja runt för mycket. Det är väldigt lättlackat och bra på alla sätt och vis. Torkar snabbt också. :) Mycket lovande resultat från Pipe Dream Polish hittills! 

Kommentarer
Postat av: Helena

Det här lacket är ju helt underbart!

Svar: Det är verkligen härligt, så mycket färg! :)
Honmednaglarna

2014-09-01 @ 11:56:01
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0