Aztec Inspired

Idag har jag ett ganska långsökt bidrag till NailArt Sunday hos LeLack. Egentligen målade jag det innan jag kom ihåg att kolla veckans tema, och tänkte strunta i att vara med denna veckan, men sen kom jag fram till att med lite fantasti skulle man ju kunna tolka det som en variant av ett gammalt indianskt mönster, typ aztekiskt, mayanskt, inca eller något liknande. Så jag är med i alla fall, även om det är liiite långsökt. ;) 
 
Idag är bilderna förresten lite ur fokus och så där för det är tagna med min mobilkamera. Min vanliga kamera totalvägrade att återge bakgrundsfärgen rätt, och det visade sig att min lilla Samsung Galaxy S4 Mini klarade det mycket bättre, så denna gången fick det bli så. 
 
 
 
Jag gillade verkligen det här mönstret och dessa naglarna riktigt mycket. För en gångs skull har jag målat helt på frihand utan en bild eller ett mönster eller någonting att kolla på; jag har bara improviserat loss! 
 
Bakgrundsfärgen är Pipe Dream Polish 110 Degrees, en riktigt vacker neon från ett indiemärke som har synts mycket på bloggar senaste tiden. Eftersom jag älskar neoner var jag bara tvungen att köpa några av dem! Jag köpte dem från Edgy Polish, såg att några av dem redan är slut där IGEN, men bevaka så kommer de säkert in igen, så poppis som de varit. :) Det svarta är som sagt målat på frihand med nail art linern Kiss Black, och prickar med dotting tool och mitt svarta Paris Memories

Kommentarer
Postat av: Helena

Härliga färger och härligt mönster!

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-08-17 @ 13:10:55
URL: http://www.lackycorner.com
Postat av: Zara TracesOfPolish

Wow va snyggt! Gillar hur motivet känns levande just för att det är skapat helt fritt.

Svar: Tack! Jo, det är rätt sällan jag gör olika på varje nagel men ändå så att det hänger ihop, men det blir ju faktiskt mer liv i det när man gör så. :)
Honmednaglarna

2014-08-17 @ 20:38:31
URL: http://www.tracesofpolish.com
Postat av: Lela

Skitsnyggt, oavsett om det är helt rätt på temat eller inte:)

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-08-19 @ 20:34:53
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0