Roses Are Red and Yellow

Hej mina vänner!
 
Eftersom jag blev väldigt nöjd med en av nail artsen jag målade förra veckan skickade jag in den till Isadoras Nail Art-tävling. Gillar ni också mina vackra rosor får ni självklart väldigt gärna gå in och rösta på dem, genom att klicka på bilden eller länken ovan och gilla bilden på Isadoras hemsida. Fast jag tycker självklart att ni ska rösta på dem ni gillar mest, så tycker ni mina rosor var asfula röstar ni så klart inte! ;)
 
Jag gillar själv inte att sådana här tävlingar ganska ofta blir en populäritetstävling. :/  
 
 
Den här designen ser ganska avancerad ut, men i själva verket är den ganska enkel; den kräver bara lite tålamod och tid. Samtliga lack jag använt är från Isadora: Jugend Black för svart bakgrund, Mellow Yellow, Brisk Yellow och South Beach för de gula rosorna, Pink Cadillac, Burgundy Rose och Sugar Rose för de röda rosorna, och Combat Khaki och Vintage Mint för de gröna bladen. :)
 
Jag har använt en smal pensel och suttit och handmålat alltihop, men man kan snabbt göra en enklare variant genom att dutta på två olika färger och swirla ihop dem till en ros med en tandpetare, precis som jag gjort på denna Shabby Chic-design.
 
(Okej, jag erkänner, jag gjorde denna designen BARA för att jag ville vara med i tävlingen! Men jag blev i alla fall supernöjd!)

Kommentarer
Postat av: Sussie - Fastnaglad

Hej, vilka fantastiska rosor! Jag gillar placeringen och färgkombinationerna med den svarta bakgrunden. Kul tävling, det fanns ju massa roligt att titta på där :) men jag tycker absolut att dina var bland de finaste :)

Svar: Tack så mycket! :) Ja, jag tycker det är väldigt kul att stora märken lyfter fram nail art i rampljuset och kul att upptäcka att det finns så många duktiga nagelkonstnärer där ute! :D
Honmednaglarna

2013-11-18 @ 16:21:09
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Lela

Den här nailarten var toppenfin:)

Svar: Tack! Jag är jättenöjd :)
Honmednaglarna

2013-11-19 @ 18:51:23
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Alexandra

Så grymt snyggt! Skuggningen är verkligen riktigt bra gjord. Får testa att göra rosor snart igen!

Svar: Tack! Lite pill krävdes det, men speciellt svårt var det inte, gillar verkligen det med rosor, det går nästan inte att misslyckas :)
Honmednaglarna

2013-11-19 @ 23:55:34
URL: http://www.tennnails.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0