Ms. Shabby Chic

Den här designen har jag inspirerats till genom alla dessa shabby chic-mönster som dyker upp överallt. På burkar, gardiner, muffinsformar, you name it. Så varför inte på naglarna?
 
 
 
 
 
Löjligt enkel att göra, så pröva vet jag!
 
Denim Dreams är blå bakgrund, sedan har jag målat vita ränder med min two way från Rio. Blommorna har jag gjort med Isadoras Burgundy Rose, Kiss Soft Pink och en tandpetare. Man lägger bara två små "klumpar" med mörk rosa och ljus rosa bredvid varandra: "OO", och sen "swirlar" man ihop dem med tandpetaren. Måla dit ett par gröna blad med valfritt grönt nagellack (jag använde two way från Rio) och voilà så är du färdig. Fantastiskt snabbt och enkelt.

Kommentarer
Postat av: Nageldraken

Vilket fiffigt sätt att göra rosor, jag kanske ska testa det någon gång!

Svar: Pröva, det är jätteenkelt och blir riktigt snyggt om man inte inspekterar alltför nära ;) Se bara till att du swirlar direkt, innan lacket har torkat, lättast är att göra en blomma i taget :)
Honmednaglarna

2012-08-10 @ 10:40:53
URL: http://nageldraken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0