My Vampire Likes Flowers

God kväll!
 
Den här veckan har jag verkligen inte orkat bry mig om bloggen alls tyvärr. Jobbat kvällar och varit hemma ytterst lite, och idag fick jag jobba över nästan 1,5 timme. Nu skulle jag egentligen helst vilja däcka. Min pojkvän som idag jobbat sin allra första dag på sitt nya jobb, 8 timmar, kommer däremot hem och bestämmer sig för att han vill sätta upp boxsäcken och boxas lite... Är det jag som borde komma igång med träning så att jag inte blir så trött?
 
Ni minns att jag senast swatchade OPI:s My Vampire Is Buff? Jag tror även jag nämnde att jag gjorde en servett-nail art till den. Den ska ni få se nu!
 
 
 
Blommorna är utklippta servetter och prickarna är gjorda med akrylfärg och dotting tools. Superenkelt att göra, det svåraste är att klippa ut blommorna! Tutorial hittar ni här
 
Den här nail arten blev eventuellt lite "busy" känns som att det är lite mycket som händer. Den fick i alla fall hänga med ända tills igår eftersom jag inte orkade måla om. 

Kommentarer
Postat av: Sussie

OMG vad snyggt! Så himla klockrent gjort, just "stilen" på blommorna tillsammans med den prickiga bakgrunden och allt! Riktigt snyggt gjort!

Svar: Tack! :) Jag tyckte själv att det blev lite blekt på vissa naglar, men t.ex. tumnageln gillade jag väldigt mycket :)
Honmednaglarna

2013-03-15 @ 18:32:18
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Sleepy Elin

Helt sjukt snyggt och shit vad duktig du är! Jag satt som en fågelholk hela tiden medan jag tittade på din tutorial :)

Svar: Tack! Haha, varför det? :) Det fina med den här sortens nail art är att det är superenkelt att göra. Det svåraste är att lyckas klippa ut mönstret ur servetten, och att faktiskt hitta en servett med ett mönster som är tillräckligt litet :)
Honmednaglarna

2013-03-15 @ 20:11:11
URL: http://sleepyelin.blogspot.se/
Postat av: Ann-Sofie

Sååå himla fint. Jag tittade även på din tutorial, väldigt bra sådan. Jag blir sååå sugen att testa detta, måste leta efter servetter nu, om jag har några hemma. Min fråga är dock: Hur gör du sen när du ska ta bort detta? Är det svårt?

Svar: Tack! :) Ja, det där med att hitta servetter som passar är faktiskt det svåraste.
Nä, det är inte speciellt svårt att ta bort. Du använder bara det översta lagret på servetten, och det är ju jättetunt. Senast när jag tog bort det körde jag med dip in-remover först, sen gnuggade jag bort resten med en bomullsrondell och lite remover. Det är klart jobbigare än att ta bort vanligt nagellack, men eftersom det är så tunt löses det upp ganska snabbt :)
Honmednaglarna

2013-03-16 @ 12:54:46
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: Nageldraken

Det blev ju jättesnyggt!

Svar: Tack ^^
Honmednaglarna

2013-03-21 @ 15:48:49
URL: http://nageldraken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0