Tea Party

God förmiddag! Idag är jag äntligen ledig. Har varit en lång vecka, ska jobba igen imorgon och på måndag, men sen har jag tre dagars ledigt och min älskade kommer hit! :)
 
Nu ska ni få se den där randiga nail arten jag pratade om att jag gjorde till KIKO nr 359 förra veckan. Eller om det var denna veckan.. Strunt samma, ni ska få se den nu i alla fall!
 
 
 
 
Ta da! Visst är det faktiskt ganska snyggt? Jag gillar färgkombon, även om det är lite väl blekt egentligen. Jag blev inspirerad till denna genom något plagg jag såg på Victoria's Secret Fashon Show för några veckor sedan (tittar bara på det för att jag tycker det är bra inspiration till just nail art). Egentligen hade jag velat ha lite vita kanter på designen också, men när jag försökte göra det på tummen blev det inte alls bra, så till slut struntade jag bara i det. 
 
Basfärgen är som sagt orange KIKO nr 359. Ränderna är gjorda med Orlys Pure Porcelain och KIKO 338. Det är ganska enkelt att göra den är sortens design, men det tar tid. Tror jag satt i ca 1,5 timme med detta. Ett tips dock för att lyckas få spetsarna på ränderna precis i mitten: måla först en vertikal linje i samma färg som basfärgen mitt på nageln. Den syns ju i relief och ger dig en guide för var mitten är, och sen när du lägger på topplack syns den inte alls. :)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Åh, det där var jättesnyggt! Fint motiv och fint hantverk! Jag gillar att färgerna var lite "bleka", det blev harmoniskt till en så pass mönstrad design.

Svar: Tack! Jo, jag kände också att det var en bra färgkombo trots blekheten, de passade ihop :)
Honmednaglarna

2013-02-09 @ 14:37:21
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Gelic' nail art

Det här var supersnyggt och väldigt välgjort! Bra tips med linjen i mitten av nageln, för det är nog viktigt att spetsarna hamnar i mitten :) Jag vill också testa detta! :)

Svar: Haha ah, jag satt och klurade en stund på hur man skulle få dem i mitten, och kom på det där till slut, var riktigt smidigt. :) Hade nog sett lite skevt ut annars. :P
Honmednaglarna

2013-02-09 @ 17:30:52
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Postat av: Fröken Nilsson

Så snyggt!!
Ser ut som att man behöver vara relativt stadig på handen......det får jag öva på!

Svar: Tack! Ja, lite stadig på handen behöver man vara, men det övar man upp. Använd en lång, smal nail art liner bara så går det lättast. :)
Honmednaglarna

2013-02-09 @ 17:59:05
URL: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
Postat av: Lela

Denna gillade jag:) lite blek som sagt men designen var cool.

Svar: Ah, det är bud på att göra varianter av den i framtiden :)
Honmednaglarna

2013-02-10 @ 11:10:08
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Annefia

Vilken kul idé och vilket pillerjobb! Men snyggt blev det!

Svar: Tack! Ja, pilligt vill jag lova att det är! Det är lite en sån där manikyr där man är skitnöjd när man gjort ena handen, sen kommer man på att man har en kvar och man dessutom måste måla den med sin icke-dominanta hand... xD
Honmednaglarna

2013-02-10 @ 17:38:15
URL: http://blogg.fialand.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0