Sinful Colors Mauve

Idag började jag kl. 7 på morgonen. Kan ju säga att det inte är många som ringer till kundtjänst vid den tiden, så det var en lugn morgon. Det sköna med att börja så tidigt är att man också slutar tidigt, så jag hann hem och fota detta gråa lack Mauve från Sinful Colors innan dagsljuset försvunnit. Nu blir det ju förresten bara ljusare och ljusare, som tur är. :) 
 
 
 
 
 
Glömde visst vrida ordentligt på flaskan på sista bilden, hehe. 
 
Det här är det första lacket jag prövar från Sinful Colors. Jag köpte det i Lissabon i höstas, i en butik som hette Douglas i Vasco da Gama-gallerian om jag inte minns helt fel. Har för mig det kostade 4,90 euros, vilket jag tycker är helt okej pris för 15 ml. 
 
Det här lacket är ganska rinnigt faktiskt. Det täcker i stort sett på två flödiga lager, egentligen hade kanske ett tredje behövts på vissa naglar men jag nöjde mig med två. Jag upplevde att penseln betedde sig lite konstigt. Jag doppade penseln och drog av den på ena kanten av flaskan precis som jag brukar och började måla, och jag upplevde liksom att det satt lack väldigt högt upp i penselborstet som verkade ta en stund att rinna ner. Så när man målat halva nageln kom det typ en massa lack nerrinnande från den övre delen av penseln. Förstår ni hur jag menar? Kanske bara var något jag inbillade mig, men berätta gärna ifall ni upplevt något liknande. :) Det var inte så svårt att jämna ut det, men definitivt svårt att hålla sig innanför nagelbanden. Tur att det är en så pass hudfärgad nyans att det inte syns så mycket när det hamnar utanför. 
 
Initiellt blev jag lite besviken över färgnyansen. Jag hade hoppats att det skulle vara lite mer gråmelerad-t-shirt/mysbyxor-nyans över det (har ni något bra tips på en sådan nyans?). Istället påminner det ganska mycket om en ljusare variant av Miss Stone Heart. Det drar lite åt brunt och lila i färgtonen, vilket visserligen är en ton jag gillar ganska mycket. Hoppas bara den passar till nageldesignen jag hade tänkt måla! :) 
 
Har ni prövat Sinful Colors någon gång? Vad tycker ni generellt om formula och pensel? 

Kommentarer
Postat av: FruVesa

Fint lack! Skönt med en så "lugn" grå.. =)

Svar: Ah, grått kan faktiskt vara förvånansvärt snyggt. :) Kan ju säga att naglarna numera inte är speciellt lugna dock, nu kläs de av små körsbär! ^^
Honmednaglarna

2013-02-17 @ 16:07:40
URL: http://fruvesa.se
Postat av: the grammar police

initialt heter det!

Svar: Fast jag tycker initiellt låter bättre så jag säger det :)
Honmednaglarna

2013-02-18 @ 22:43:47
Postat av: boy

Den var snygg! Har du testat ha mer längd? Skulle passa dig :-)

Svar: Ännu längre naglar? Nä, jag trivs bra med denna längden :)
Honmednaglarna

2013-02-28 @ 19:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0