Paris Memories #235, Svart

För lite sen bestämde jag mig för att jag ville pröva att göra layering med Ruby Pumps över ett svart lack, och då passade jag på att pröva ett 10-kronorslack jag köpte på ett varuhus här i krokarna. Lacket kommer från Paris Memories och jag hittar inget namn på det, bara massor av olika sifferkombinationer; möjligen heter det 235, men det är långtifrån säkert. 
 
 
 
 
Jag måste faktiskt säga att jag blev positivt inställd till detta lack. Det hade väldigt bra pigmentering, täckte nääästan på 1 lager, men jag körde på två då eftersom det blev lite genomskinliga fläckar här och var. Förvånansvärt lättkontrollerat för att vara ett så billigt lack, och penseln var heller ingen katastrof utan tvärtom ganska bra. Helt klart värt en tia och definitivt ett bra alternativ om man vill ha ett riktigt bra svart lack! 
 
Jag har ju ett par gamla two way-pennor liggandes (av dyrare märket Rio, inte sånt där billigt man köper på ebay): jag brukade använda dem väldigt flitigt, speciellt den svarta och vita, men nu är det så lite kvar i dem att de har blivit alldeles sega och inte går att använda längre. Jag funderar väldigt allvarligt på att försöka skölja ur dem med aceton och fylla på med t.ex. detta lack och något annat för den vita. Vad tror ni, är det genomförbart? Ni råkar inte veta någon som har försökt? 

Kommentarer
Postat av: Helena

Bra billiga svarta lack är ju helt klart intressant! Layering med Ruby Pumps måste jag också göra. Så himla snyggt.

Svar: Ah, svart får man väl nästan aldrig för mycket av! Gör det, jag har sett just den kombin så sjukt många gånger men det är svårt att föreställa sig hur snyggt det blir :)
Honmednaglarna

2013-12-04 @ 13:21:11
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0