Mini Mani Month 2:e december: Ciaté Boudoir

Hej mina vänner! Jag är tillbaka! Förhoppningsvis ett par dagar i alla fall: jag är ju som någon säkert snappat upp arbetslös, men har ett par timanställningar, vilket så klart är väldigt skönt eftersom jag hatar att gå sysslolös. Nackdelen med att ha 2 timanställningar är dock att man vissar dagar jobbar 12 timmar och andra dagar ingenting alls. Förra veckan hade jag den härliga kombinationen måndag: 12 timmar, tisdag: 10 timmar, onsdag: 8,5 timme, fredag: 7,5 timme och söndag: 2 timmar. Plus restid till, från och mellan mina två jobb. Tror ni mig om jag säger att jag var trött på onsdagkvällen? Men jag ska inte klaga, det är så klart väldigt nice ju fler timmar jag får, och jag råkar gilla båda mina jobb väldigt mycket. :) 
 
Det är i alla fall anledningen till att jag ganska ofta är frånvarande i början av veckan. I december ser det dock ut som att det än så länge inte kommer bli så värst många timmar, så kanske att jag kommer kunna vara lite mer närvarande här. :) 
 
Idag tänkte jag faktiskt visa det lack som fanns i lucka två i min julkalender från Ciaté, nämligen det klassiskt röda Boudoir
 
 
 
Och ja, jag har faktiskt lackat med det idag så ni får se riktiga swatch-bilder också! 
 
 
 
 
 
Rött är den sån där färg som jag väldigt sällan köper, helt enkelt för att jag har ganska många röda lack och för det mesta tycker jag de ser i princip likadana ut. Plus att jag inte använder rött så ofta, för att det är en så "vanlig" färg att ha på naglarna (och därmed lite tråkigt, även om det onekligen är snyggt).
 
Boudoir är det första lacket från Ciaté jag prövar, och det gjorde mig inte besviken. Lacken i Mini Mani Month är ju minilack, och jag brukar uppleva att penseln hos minivarianter av lack också brukar vara en minivariant (t.ex. hos OPI:s minisar) och därmed försvåra lackningen en hel del, men hos detta lack tyckte jag penseln var exceptionellt bra faktiskt, och normalstor. Den var som gjord för mina naglar; en platt, ganska bred variant. Påminde en hel del om Isadoras. 
 
Lacket i sig var också riktigt bra. Väldigt lättkontrollerat, tunt men inte rinnigt. Formulan kändes som jelly och torkade väldigt glansigt och fint, men lacket var välpigmenterat, vilket väl inte är så vanligt bland jellysar? Två lager räckte i alla fall för täckning. Jag är väldigt nöjd med min första upplevelse av Ciaté. 
 
Ciatés minilack innehåller förresten 5 ml. 

Kommentarer
Postat av: Helena

En jättehärlig röd färg!

Svar: Japp, den är helt klart värd att ha! :)
Honmednaglarna

2013-12-02 @ 15:45:55
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0