Christmas Sweater

Jag har länge tänkt att jag skulle vilja göra en nail art inspirerad av sånna där mysiga stickade tröjor med juligt mönster i form av renar och snöflingor och sånt, men jag har väl alltid tänkt att det är lite för pilligt och inte orkat ge mig på det. Men igår gjorde jag faktiskt det och fick detta resultat:
 
 
 
 
Inte så pjåkigt för att vara första försöket va? Lustigt nog blev jag nästan mer nöjd med höger hand faktiskt... Eller jag vet inte. Tummen, ringfingret och lillfingret på höger hand gillade jag själva designen på (även om ringfingret blev lite kladdigt), och tummen och långfingret på vänster hand. Den där blomman eller julstjärnan eller vad man ska kalla den var ganska knepig att göra, men andra gången kom jag på en teknik för att få den jämnare: börja med pricken i mitten, och måla sen streck runtom:
 
 \  I  /
-  o  -
 /  I  \
 
Sen fyller man ut själva "bladen" utifrån dessa streck. :) 
 
Juliga blev de i alla fall! Jag har använt Boudoir som jag fick i Ciatés julkalender igår, och Zoya Purity
 
Något annat som också blev juligt igår var ett par små söta tomtar jag pysslade ihop på jobbet:
 
 
Håret hamnade lite överallt dock, men det är väl bara charmigt?! :) 

Kommentarer
Postat av: Lela

Pysslar tomtar på jobbet?:) Vad jobbar du med nu?

Svar: Haha, visst låter det knäppt? Jag är mestadels arbetslös, men är timvikarie på kommunen i växel och reception, och så jobbar jag lite i kyrkans barntimmar, fast med äldre barn, 7-14 år. När de stora sköter sig själva kan man ibland passa på att pyssla lite själv också! :)
Honmednaglarna

2013-12-04 @ 11:31:01
URL: http://www.lelack.se
Postat av: My Nail Polish Online

Så fint det blev! :)

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2013-12-13 @ 06:25:29
URL: http://www.mynailpolishonline.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0