Where Are My Sunglasses?

Idag sov jag till 11. Vet inte om jag ska tycka att det var fantastiskt skönt eller bara jätteonödigt av mig. Har svårt att komma igång ordentligt när jag sover så länge.

Igår var min allra sista dag på praktiken. Det blev en ganska lång dag eftersom jag hade en hel del småsaker kvar att ta hand om. Men jag fick mer blommor och mer lovord. Kändes bra :) Dock är det nu dags för mig att sätta igång med praktikrapporten, vilket inte känns riktigt lika bra. Hatar uppsatser. Jag gillar verkligen att skriva när jag själv känner för det, men inte när jag absolut måste, och när jag måste skriva enligt en viss modell och med ett visst resultat.

Men nog om det. Det löser sig, vet jag. :) Nu ska ni få se den där designen jag målade ovanpå Isadora Bananas! Jag utgick ifrån en design jag gjorde i höstas. Den designen hittar ni här. Nu kommer den i lite somrigare variant.









Jag tycker nog ändå bättre om den första varianten. Jag är inte riktigt nöjd med färgkombon, borde nog ha använt någon annan färg än vitt på blommorna, det ser lite för skarpt ut.

Ni kan säkert räkna ut att jag har svampat på lite orange ute på tipparna. Det är Holo Orange från Kleancolor; jag tycker den passar skitbra med den gula. :) Blommorna har jag målat med vitt och rött från Rio. Och så självklart ett lager Seche Vite ovanpå.

Jag hoppas på att kunna byta design lite oftare nu, när jag inte har ett heltidsjobb att sköta samtidigt. Naglar kan man ju måla mellan varven när man sitter och skriver uppsats. Funderar på att byta redan idag då jag redan är rätt trött på denna. Dessutom är jag sjukt sugen på att prova alla nya Isadora-lack jag har köpt (köpte två till på lunchen häromdan...).

Kommentarer
Postat av: kalle

också fet. kinesiska fyrverkerier.

Svar: Det är ju blommor ser du väl!
Honmednaglarna

2013-02-19 @ 00:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0