China Glaze Celtic Sun

BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE
 
I helgen fick jag mycket spontant för mig att pröva China Glaze Celtic Sun igen. Någon av er kanske minns att jag redan visat detta en gång och inte alls (!) tyckte om det; det fick naglarna att se gräsligt nikotingula ut. Celtic Sun kommer från China Glazes sommarkollektion INK, från 2008, så det har minst sagt några år på nacken. Denna gången la jag det ovanpå vitt, och snacka om att det kommer till sin rätt då! Här kommer ett gäng härliga neongula swatcher!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är två lager av Celtic Sun ovanpå Walk on the White Side från Essence. Det var lättlackat och torkar snabbt, så inga problem alls. Det torkar faktiskt ganska glansigt, till skillnad mot hur neoner brukar torka, så det är väl just det att det inte är en riktig neon som gör att det behövs vita underkläder för att det ska bli så här läckert. Så här illa såg det ut efter tre lager UTAN underkläder när jag prövade det för ungefär 1,5 år sen:
 
 
Viss skillnad, eller hur? Men, även om jag älskar detta med underkläder så har jag svårt för lack som kräver underkläder, jag har i allmänhet inte tålamod för det, och vet att jag inte kommer använda detta igen. Så, denna snygging finns nu att köpa hem från min blogsale! :) Passa på! :) 
 
ENGLISH:
About 1.5 years ago I tried China Glaze Celtic Sun, from 2008's summer collection INK, on its own, without any underwear (as we usually call white polishes when we use them under gorgeous neon nail polishes). The result of three coats was - as you can see on the picture just above - not great! My nails looked awfully nicotine yellow and like they were just horribly stained. This weekend I spontaneously decided to try it again, but this time over Walk on the White Side from Essence. So the first few pictures are of two coats Celtic Sun over white. I'm pretty much blown away by the difference. The result it shiny, lovely bright yellow nails, not awful nicotine yellow nails. The formula is great and dries fast, so I actually really love this. Though, to be honest, I usually don't have enough patience for painting FIRST white and THEN the colour I want, so I probably won't be using this again. But still, I'm gonna enjoy it while I'm wearing it now! 

Kommentarer
Postat av: Nailshop

Fina naglar!

2015-04-16 @ 09:31:01
URL: http://nailshop.me/
Postat av: Julia

jag lägger alltid celtic sun (och andra neongula) över en vit bas, dom är omöjliga annars haha!

Svar: Jo, jag vet att många neoner kräver det, fast jag är alldeles för lat för att orka lägga tid på det vanligtvis! :) Och jag vet att jag har några andra neongula som funkar bra utan vit bas, t.ex. Sun-Kissed från CG. :)
Honmednaglarna

2015-04-18 @ 14:44:39
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0