Priti NYC Cardinal de Richelieu

God kväll alla! 
 
Idag tänkte jag visa ett, för mig, nytt märke på bloggen, Priti NYC. Jag har sett detta märke på andra bloggar, och i somras blev jag erbjuden att recensera ett lack, vilket jag så klart ville! Det är första gången jag blivit erbjuden att recensera lack i egenskap av bloggare, och det är otroligt roligt! :) Så klart är det alltid mina egna åsikter som framkommer i alla mina swatcher - tidigare har jag fått mail från mindre seriösa företag som velat "köpa" inlägg på bloggen, men jag tror att de flesta bloggare helst undviker sådant, speciellt vi lite "mindre" bloggare som bara bloggar för att det är roligt snarare än att tjäna pengar på det. 
 
I alla fall, detta lacket har jag alltså fått skickat till mig i recensionssyfte, och jag kommer säga precis vad jag tycker om det. :) Här kommer Cardinal de Richelieu.
 
 
 
 
 
Detta är två lager av Cardinal de Richelieu. Det är en vacker mörkröd färg, inte speciellt unik men fin ändå. Formulan var tunn, täckande och lättmålad. Jag la speciellt märke till att det var en riktigt bra pensel; stadig, platt, inte så jättebred: bredare än vanligt men smalare än t.ex. Isadoras som är en av de bredaste jag sett. Dessa bilder är utan någon clean-up runt nagelbanden, så ni ser att lacket var väldigt lättkontrollerat.
 
Cardinal de Richelieu torkar väldigt glansigt som ni ser; min kamera hade svårt att fokusera och ljuset glänser vitt i naglarna. Efter att ha sovit med detta en natt utan överlack upptäckte jag dock att mycket av glansen försvann och finishen såg väldigt sliten ut, så ett bra överlack på är att rekommendera för att behålla den fina finishen. 
 
Priti NYC:s nagellack är 5-free, veganvänliga och man har som mål att dessa lack ska vara mer hållbara. En snabb koll på innehållsförteckningen gör mig inte mycket klokare, men som blivande miljöanalytiker gör det mig så klart glad att det finns en ambition för mer hållbara skönhetsprodukter - kanske dyker jag ner lite längre ner i den här förteckningen någon dag. På senare tid har ju flera nya märken med dessa ambitioner dykt upp på marknaden, t.ex. UNE som finns i de flesta Kicks och Åhléns-butiker (jag använder just nu deras puderfoundation och rouge, mascara och har precis börjat testa deras underlack), samt hudvårdsmärket Estelle & Thild. 
 
För er som är nyfikna på Priti kan ni läsa mer om dem och deras återförsäljare här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0