China Glaze Queen B

Vi kör väl ett inlägg till idag nu när jag har ångan uppe!
 
Jag har inte köpt så hemskt många nya nagellack på sistone (fast jag var farligt nära att klicka hem en massa härliga sommarneoner från Nailsupplies igår!), men i höstas och vintras lyckades jag hitta några jag kände mig sugen på, bland andra Queen B från China Glazes höstkollektion Autumn Nights. 
 
 
 
Detta lack har skitbra egenskaper, det täcker på ett lager och är lättlackat som tusan. Det blir också galet glansigt som ni ser, min kamera hade svårt att fokusera för att det glänste så. Färgen blir i alla fall ungefär precis som i flaskan, en mörk blålila, blurple brukar man väl kalla den nyansen? Cremefinish som ni säkert ser, och en perfekt bas för nail art, alltid ett plus hos mig!
 
När jag hör namnet på detta lacket tänker jag faktiskt direkt på Blair Waldorf i Gossip Girl! Undra om det var henne de hade i åtanke när de döpte det. Jag såg bara de första två säsongerna eller något sånt när jag gick på gymnasiet, sen tröttnade jag, men visst känns det lite Blair i färgen? 
 
På tal om kameror så har jag väldigt länge nu tänkt köpa mig en ny, min gamla är väl fortfarande helt okej för det mesta, utom att det är stört omöjligt att ta bra bilder i dåligt ljus så jag får förlita mig på dagsljuset, men mest för att batterierna är helkass, den klarar väl si så där 20 bilder på raken, sen dör den. Och snarare än att köpa nya batterier till en halvkass kamera tänkte jag faktiskt investera i en helt ny kamera, denna har jag trots allt haft i hela 7 år. 
 
Så, har ni några tips kring kameraköpet? Jag vill ju gärna ha en som tar sinnesjukt bra närbilder, men den ska ju så klart funka för vanliga semesterbilder och sånt också. Vad använder ni för kameror?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0