Nubar Blue Hydrangea

Jag satt just och tänkte kolla om det fanns något intressant i nagelväg på Kicks sommarrea som smygstartar på nätet idag (för medlemmar - någon som vet när den startar i butik?), men det verkar som att deras hemsida för tillfället har fått lite för mycket att göra. Kanske är det fler som letar fynd! :) Idag tänkte jag i alla fall visa er Nubar Blue Hydrangea som jag bar i påskas till min påsknailart, den ska ni med få se så småningom. 
 
 
 
 
Detta är tre lager, plus överlack tror jag, men är inte helt säker. Jag kan inte direkt minnas hur formula var, men jag har skrivit "lite lustigt vid första lagret" i mina anteckningar, så det var väl något lustigt vid första lagret antar jag! Kan inte alls minnas vad! ^^ Har också skrivit "gör få penseldrag", så kanske var något om att lacket dras med eller kladdar om man drar runt penseln för mycket. :) 
 
Lacket är i alla fall väldigt snyggt när det är färdigt, en ljusblå nyans precis som på bilden. En viss antydan till skimmer finns men drunkar mestadels bort så att det bara blir ett vanligt ljusblått cremelack. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0