Essie On A Silver Platter

I mars var jag i Stockholm för att gå och se OneRepublic och hälsa på min kära vän Matilda i Uppsala. Tanken var att vi skulle göra alla möjliga sorters utflykter och så klart gå på stan en massa, men andra dagen jag var där blev jag jättesjuk i världens jobbigaste förkylning (tänk er alla jobbiga förkylningssymptom man kan ha, samtidigt - den höll i sig långt över en månad sen också). Samma dag som konserten var knaprade jag värktabletter, halstabletter och Bisolvon så att vi skulle kunna ta en kort runda på stan i Stockholm innan vi begav oss till Fryshuset, och då hittade jag ett par Essielack jag blev sugen på, bland annat detta (och två strukturlack jag inte fattade var strukturlack, jag som inte gillar dem!). 
 
 
 
 
 
On A Silver Platter är ett glitterlack med foilfinish och blandade storlekar blå prismatiska glitter. Jag vet inte om jag skulle beskriva färgen som silver, jag tycker snarare den drar mer åt guld. Kanske är den lite antiksilvrig, som väldigt gammalt matsilver? Detta är tre lättlackade, snabbtorkande lager. 
 
Jag gillar detta skitmycket. I solen glittrar och glimmar det utav bara tusan, men jag tycker det är snyggt så här också. Otippad kombo, men det går hem hos mig!
 
Jag är ju ingen stor användare av glitterlack, mest för att jag tycker det är så in i helvetes jobbigt att ta bort det. Ganska nyligen införskaffade jag ett exemplar av Nail Pattern Boldness Glitter A-Peel. Testade det när jag använde On A Silver Platter och jag tycker det funkade rätt bra faktiskt. På vissa naglar trillade det av stora sjok redan dagen efter (de naglar som normalt brukar chippa), på några andra gick det trögare och jag fick lossa det med en orangepinne. Naglarna såg lite torra och slitna ut efteråt, så nästa gång ska jag nog pröva med två lager Glitter A-Peel och se om det går lättare. 
 
Varning dock om du har nagelförlängning eller förstärkning på naglarna. Jag hade fått en spricka i min tumnagel för ett tag sen och var och fick det lagat med lite gelé hos en nagelterapeut. Det funkade inte alls att dra bort lacket med Glitter A-Peel på den nageln. Det slutade med att jag drog bort bitar av gelén istället (vilket är i princip det värsta du kan göra mot naglarna), så blev tvungen att gnugga med remover och aceton istället, och sedan fila bort det glitter som inte ville lossna, och försöka fila bort och jämna till kanterna mellan gelén och den naturliga nageln. Nail Pattern Boldness har dock skrivit på sin etsy-shop att det verkar funka ungefär 50/50 på konstnaglar, och jag kan tänka mig att det beror mycket på vilket märke man använder och sammansättningen i gelén/akrylen. Jag har för mig att det var Light Elegance min nagelterapeut använde, så vet du med dig att det är deras gelé du har ska du kanske inte ge dig på Glitter A-Peel. :) 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag älskar detta! Måste nog skaffa det någon gång!

Svar: Absolut, det är skitsnyggt! :)
Honmednaglarna

2014-06-09 @ 11:25:58
URL: http://www.mynailutopia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0