Barry M Blueberry

Till midsommar bar jag ett blått lack från Barry M. Tanken var att jag skulle ha ett himmelsblått (idag är himmeln snarare grå här, jag och sambon gick ut för att ha picknick innan, vi hann dricka lite kaffe och äta våra bullar samt mata fåglar innan vi gav upp och gick hem, lagom tills regnet kom!) nagellack och måla midsommarstång och lite sånt på naglarna, men Blueberry var lite för rödtonat för att bli så där riktigt himmelsblått, och i slutändan glömde jag måla midsommarstången så det blev lite annat istället, men det får ni se imorgon. :) 
 
 
 
 
 
Fin färg i alla fall. Jag var lite skeptisk vid första lagret, det kändes dammigt och tråkigt, men andra lagret gjorde susen. Detta är alltså två lager. Formulan är helt okej, lite rinnig så det hamnar gärna i nagelbanden och vid sidan om nageln på fingret, men om man anpassar mängden lack på penseln så går det ändå bra. Dessa bilder är utan clean-up. 
 
Sen måste jag bara nämna att jag tycker att Blueberry är ett märkligt namn på ett nagellack av denna nyansen. Först tänkte jag att det kanske var blåbärsglass de tänkt på, men inte heller det stämmer ju färgmässigt. Sånt där stör jag mig på. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0