OPI You Are So Outta Lime!

Grön onsdag idag, och jag tänkte visa ett lack från OPI:s neonkollektion. Här kommer You Are So Outta Lime!
 
 
 
 
 
Innan jag målade med detta sökte jag runt lite på swatcher. OPI rekommenderar att man ska lägga lacken från deras neonkollektion ovanpå ett vitt lack; de släppte ett nytt vitt lack för detta syfte i samma kollektion, Put a Coat On. Den har inte jag, men jag valde ändå att lägga vitt under innan jag lackade med detta. Två lager Zoya Purity använde jag, och sedan la jag två lager You Are So Outta Lime! på det.
 
Jag blev faktiskt lite besviken. Det var aningens svårlackat; snåla inte med lacket på penseln för om du drar för många drag med penseln kladdar du runt lacket, det torkar ganska snabbt. Här har jag även topplack över, det jämnar ut det hela lite. Var lat och orkade inte göra någon clean-up runt nagelbanden denna gången.
 
Jag tycker färgen är fin, men inte så fin att det är värt att greja med underkläder och så först. Jag lyckades hitta swatcher hos en tjej som hade prövat alla lacken i kollektionen både med och utan underkläder, och just detta skulle visst se ganska bra ut även utan underkläder att dömma av hennes bilder, så ska nog prova det också någon gång. :)
 
Annars är jag definitivt mer förtjust i China Glazes I'm With the Lifeguard och In the Limelight, de är mer neon än denna. Denna är faktiskt inte så värst neonig, bara ganska intensiv i färgen. Nä, bättre upp nästa gång OPI, mer neon än så här vill jag ha!

Kommentarer
Postat av: Anki

Fint, älskar neoner. Men jag är kass på att komma ihåg underkläder;)

Svar: Jag med! Jag brukar aldrig bry mig om underkläder, det finns ju neoner som inte alls behöver det så brukar inte gilla dem man behöver det till. :P
Honmednaglarna

2014-07-16 @ 14:05:47
URL: http://www.annkicki.blogspot.com
Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Väldigt fin nyans, synd att det var så svårlackat! Jag använder sällan vita underkläder till neonlacken. Värt att prova utan iaf!

Svar: Nä, inte jag heller, detta var ett undantagsfall bara för att de rekommenderade det och det verkade bli finare så, men tycker inte riktigt det var värt jobbet! :)
Honmednaglarna

2014-07-16 @ 21:10:26
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0