Essie Romper Room

Godmorgon!
 
Det blev ju inte precis så vackert väder i helgen, så istället för att sola och bada städade jag och fixade hemma. Nu har vi äntligen fått upp gardiner i köket, ett år efter inflyttning. Då var det bara sovrummet kvar nu då!
 
Idag tänkte jag visa ett lack jag beställde från Nailsupplies nu i våras, Essie Romper Room. Jag skickade efter nio lack i en flat rate box, och när de till slut kom fram efter några veckor var det tyvärr ett av lacken som hade gått sönder i leveransen. En eloge till Nailsupplies dock, för jag fick pengarna tillbaka för lacket som hade gått sönder, och även ersättning för att övriga flaskor var nerkladdade. Inget fel på de andra nagellacken nu när jag rengjort dem, men det tog sin lilla tid, och en hel del remover/aceton. Om någon undrar så skickade jag bilder på det trasiga lacket och paketet med alla lack, och så skrev jag bara att jag ville ha ersättning för det som gått sönder, och kompensation för de nedkladdade lacken eftersom jag så klart inte skulle ha köpt kladdiga lack i en vanlig butik. Det är ju alltid en risk att skicka efter lack från USA eftersom det är en lååång resa, men tycker Nailsupplies sköter det väldigt bra när sånt här händer. :)
 
Romper Room kommer från årets vårkollektion Hide & Go Chic.
 
 
 
 
 
Romper Room är i alla fall ett ljust rosa cremelack. På mina bilder lutar det mer åt nudefärgat än vad det egentligen är, tänk mer babyrosa, fast ändå inte riktigt babyrosa. Detta är tre lager. Formulan är lite knepig, blir lätt lite strimmigt, lacket är ganska rinnigt och jag hade problem med att det blev små bubblor i lacket, som ni ser på bilderna. Det blir bäst om man har mycket lack på penseln, men då rinner det lätt ner runt sidorna på naglarna, i alla fall på mig. Efter clean-up tycker jag det ser mycket bättre ut dock. Gillar detta trots den lite jobbiga formulan, jag är svag för sånna här ljuuuuusa nyanser. Ser så rent och fräscht ut på något vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0