China Glaze Bottoms Up

Well, jag misstänker att jag inte är den enda bloggaren som är lite oregelbunden så här i sommartider. Vi har haft fantastiskt väder hela veckan, så när jag kommer hem från jobbet packar jag ihop mig och går ner till stranden för att fånga lite solstrålar och bada! Har fått lite fler arbetsuppgifter på jobbet nu, arkivering kan man säga, så kan inte pyssla lika mycket med naglarna på arbetstid nu. Fast skönt att ha lite att göra, även om ögonen går lite i kors när man suttit en stund med sånt jobb! :) 
 
Idag tänkte jag i alla fall visa ett lack jag haft i min bildmapp på datorn (har rätt många där nu) ett tag. Bottoms Up kommer från China Glazes sommarkollektion Sunsational, förra årets alltså. 
 
 
 
 
 
Gillar hur detta lacket får mina naglar att se ut. Perfekta! x) Detta är tre lager plus topplack. Formulan är lättkontrollerad, men lacket är ändå lite svårlackat, det torkar snabbt och bildar således gropar i lacket om man grejar runt för mycket. Ha mycket lack på penseln och få penseldrag så går det bra ändå. Ett bra överlack jämnar ut resultatet, som ni ser. 
 
Nyansmässigt tror jag den stämmer rätt bra överens med bilderna? Jag minns faktiskt inte. I mina anteckningar har jag skrivit "Neon?", vilket jag tror betyder att den egentligen inte lyser tillräckligt mycket för att förtjäna att kallas neonlack, men det är i alla fall intensivt i färgen och vansinnigt vackert. Jag gillar det! Så fort sånna här roliga lysande intensiva rosa lack kommer fram gillar jag verkligen rosa! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0