Blueberry Icecream

Att dömma av uppdateringarna på min bloglovin-lista är det inte många bloggare som orkat vara aktiva under jul- och nyårshelgerna. Jag har varit extremt oproduktiv och mest bara kollat på tv, ätit godis och träffat vänner. Inte för att det är så pjåkigt, men nu är det definitivt dags att komma igång lite igen!
 
Idag tänkte jag visa er manikyren som jag bar på nyårsafton; en otroligt lugn och oglammig nyårsafton för övrigt.
 
 
 
Denna designen har jag kopierat från en av mina favorittalanger Tartofraises. Hennes är så klart mycket mer perfekt än min variant, men det gör ingenting, jag tycker ändå den är skitsnygg. :) Som ni ser finns det två varianter, en med silver och en med guld, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bäst. Den silvriga är ju "renare" på något vis, men det händer mer i den guldiga så jag tycker båda är fina. 
 
Jag har grundat med en ljuslila färg från Ciaté; Sugar Plum och sedan svampat på Purity från Zoya på tipparna. Det lila är målat med H&M:s Car Paint Purple och en art liner. Silverglittret är från Kiss och det guldiga en färg från Sure Promise

Kommentarer
Postat av: Nageldraken

Wow, det där var ju jättesnyggt! Jag har försökt kopiera Tartofraise ibland, men det blir bara pannkaka av alltihopa, så jag tycker att du fick till det hur bra som helst! Jag tyckte det var fint både i guld och i silver.

Svar: Tack! :D Jo, hon gör ju skitbra tutorials, men hon får det att se så jäkla lätt ut (undra vad hon använder för färger, de ser ut att vara så lättflytande)! Brukar enbart ge mig på hennes designer när jag har gott om tid så man kan sitta där och pilla en stund. :)
Honmednaglarna

2014-01-03 @ 02:25:33
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Nageldraken

Någon gång såg jag att hon tipsade om akrylfärger från Oumaxi, så jag köpte på mig en bunt men inte hjälpte det. De ville ändå inte bete sig som hennes verkar göra. Hon kanske spär ut dem med precis lagom mycket vatten eller något sånt. Eller så är hon bara magiskt skicklig. :-)

Svar: Haha jo, hon måste ha övat så grymt länge! Jag har prövat att måla med just utspädd akrylfärg, och visst går det lättare, men inte SÅ lätt. o.O
Honmednaglarna

2014-01-03 @ 15:43:10
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Nageldraken

Nej, verkligen inte! För min del blir det ofta ojämnt och jag får inte till så fina linjer och regelbundna prickar som hon. Och så tar det så himla lång tid! Men man borde väl öva mer helt enkelt!

Svar: Nä, jag kan ofta få det att se hyfsat ut på lite avstånd, men så fort man granskar nära ser man ju de där ojämnheterna :)
Honmednaglarna

2014-01-03 @ 16:57:49
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Lela

Gillade den guldiga bäst.

Tartofraise har gått mig obemärkt förbi men det låter helt klart som att jag ska avlägga ett besök med en gång.

Svar: Ja, henne måste du kolla in, hon är väldigt duktig på att göra snygga och eleganta designer! Till och med när det är lite roligare eller sötare motiv får hon det att se elegant och snyggt ut! Kolla till exempel på denna: http://www.youtube.com/watch?v=uvaOoOzTj2k För att inte tala om hennes one stroke-designer :)
Honmednaglarna

2014-01-03 @ 17:14:50
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0