Nostalgic Lacquer The Brain

Idag är det allra sista dagen på sommarjobbet för mig. Ska bli skönt att vara lite ledig nu några veckor innan jag börjar plugga igen till hösten, för då är man minsann aldrig helt ledig. :P Mest ser jag fram emot att kunna sova ut lite på morgonen ett par dagar nu!
 
När jag nu nämnde studera kan det ju passa bra att visa ett lack som heter The Brain från indiemärket Nostalgic Lacquer. Detta är det första lacket jag prövat från dem; jag tyckte det såg så himla fräsigt ut i flaskan!
 
 
 
 
Riktigt lika fint är det tyvärr inte på naglarna, åtminstone inte på mig: kanske har med hudtonen att göra. Det är ett väldigt skirt lack, fyra lager har jag här och då ser man fortfarande lite VNL. Annars är formulan väldigt bra och lättmålad. Färgen är väl dock inte så hemskt smickrande tyvärr. På naglarna blir den lite äckligt snorgul/grön så det blir inte så värst fräsigt faktiskt. Fast jag funderar på om man skulle kunna lägga det ovanpå typ ett grönt lack, det hade nog kunnat bli riktigt snyggt. :)
 
Glittret är blått i blandade storlekar som ni ser, de syns väl och drunknar inte i lacket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0