Zoya Ginessa

Godkväll! Min granne ovanför har ikväll en väldigt högljudd fest (ni vet en sån där man hör exakt vilka låtar de spelar och skulle kunna sjunga med också om man ville, bara det att låtarna är rätt jäkla dåliga och även om de hade varit bra blir man helt osugen på att sjunga med eftersom ett gäng tjejer på festen redan gör det, i minst 3 olika tonarter så det låter helt anskrämligt), så eftersom jag inte tror det finns någon chans att jag kommer få sova än på en stund passar jag på att köra ett inlägg här istället.
 
Är det förresten okej att bussa "trygghetsjouren" på sina grannar direkt utan att först faktiskt gå upp själv i egen hög person och be dem ta festen någon annanstans? Policyn i de här husen är faktiskt att det ska vara tyst kl. 22-07 ALLA dagar, även helger. Det skulle ju faktiskt kunna vara så att jag ska jobba kl 7 imorgon bitti, eller att jag har småbarn eller nånting. Nu har jag inte det, men ändå. Och ja, jag kan väl avslöja att jag inte gillar fester, inte ens om jag själv är med på dem.
 
Enda anledningen till att jag någonsin har gått på fester är för att träffa nya människor (egentligen specifikt människor av det motsatta könet då, men det behöver uppenbarligen inte mina grannar, då jag redan har hört dem uttrycka sina lustar för varandra två gånger den här veckan.. Vi bor i en väldigt lyhörd byggnad ska det kanske tilläggas.), och då tycker jag ändå att fester är exceptionellt dåliga ställen att träffa nya människor på, med tanke på den höga musiken som gör att man inte kan prata utan att skrika, och eftersom alla skriker hör man ändå ingenting. Nu låter jag som värsta tråkmånsen förstås, men jag lovar att jag egentligen är ganska trevlig, jag föredrar bara lugnare sorters underhållning. Typ en middag med de närmsta vännerna och lite mysmusik i bakgrunden, en filmkväll eller att sitta ihop och spela spel.
 
 
Ginessa köpte jag i alla fall tillsammans med ett par andra Zoya-lack på en blogsale för några månader sen. Det är en frostig vit färg av den typ jag brukar gilla att bära i vintermanikyrer, speciellt runt jul. Denna testade jag dock långt innan jul. Det här är tre lager, och den är ännu inte riktigt heltäckande, men närapå. Formulan är lite lustig, den är liksom porös på något vis. Svårt att förklara. Torkar tyvärr ganska långsamt, så den blir ingen favorit, men helt okej. 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Rent spontant tycker jag att folk har rätt att ha fester. Det finns öronproppar. Men om det faktiskt finns regler för det där så blir det ju en helt annat sak (varför inte bara ljudisolera stället från början kan man ju undra). Är det trygghetsjouren som är ansvariga? I vilket fall tycker jag att det är okej att ringa ansvarig utan att ha klagat själv. Mest för att jag skulle tycka att det var skitjobbigt att gå upp och klaga (hej, jag är en sådan människa som bara klagar när det är högst nödvändigt, i övrigt står jag ut).

Svar: Jo, jag tycker också det är helt okej att ha fester och så, inom rimliga gränser. Är generellt av attityden "sköt dig själv och skit i andra": så länge man inte gör någon annan illa är det mesta okej, men kände att ljudnivån och den allmänna stämningen var lite mycket: skrikande, stampandes i golvet o.s.v. Men de gick slutligen vidare vid 1, så då fick jag äntligen sova. :)
Honmednaglarna

2013-11-10 @ 01:32:20
URL: http://owlsandpolish.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag tycker det är ok att ringa trygghetsjouren om man märker att det inte lugnar ner sig alls. Finns det regler så finns det. Själv är jag som du. Älskar att spela spel med vänner och gå ut och äta i lugn och ro.

Lacket var väl inte direkt i mitt tycke, men kan tänka mig att det kan vara jättefint till julmanikyrer.

Svar: Skönt att höra att det finns fler lugna själar där ute. :)
Nä, tycker jag har läst lite varstans om lack i denna stilen, och det verkar inte vara så många som gillar sånna här rostigt vita. :)
Honmednaglarna

2013-11-11 @ 13:31:13
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0